تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۶۲۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر راه:

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد
‌می‌متالز - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، «هادی عباسی» اظهار کرد: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است این زمین‌ها با هزینه صفر اختصاص یافته است.

وی افزود: بانک‌ها به قانون جهش مسکن که سهم ۲۰ درصدی است باید عمل کنند. بخشی از بانک‌ها به تعهدات عمل کرده و بخشی دیگر عمل نکرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی باید خط اعتباری از سوی بانک مرکزی اعلام شود. سهم مسکن از رشد هشت درصدی اقتصادی ۲ درصد است که رونق ساختمان می‌تواند این رشد را تأمین کند.

عباسی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان دومین بخش پیشران اقتصاد کشور است، گفت: این صنعت از لوکوموتیو‌های اصلی اقتصاد کشور است که در کنار رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی را در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در بحث تورم نیز بخش مسکن تأثیرگذار است و با رونق ساختمان‌سازی منجر به کاهش تورم می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه کشور بر استفاده از فناوری‌ها تاکید شده است، گفت: باید به سهم ۳۰ درصدی برسیم در حوزه فناوری‌های صنعت ساختمان پیشرفت‌هایی داشته است که باید تأمین مالی را پیگیری کرده و در دستور کار قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین