تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۳۵۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی عنوان کرد:

لزوم پرورش نیروی انسانی و مدیران دارای مهارت‌های صنعت و جامعه

می متالز - چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در دانشگاه یزد توسط انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.
لزوم پرورش نیروی انسانی و مدیران دارای مهارت‌های صنعت و جامعه

به گزارش می متالز، ابوالفضل کیانی بختیاری در پنل تخصصی انقلاب صنعتی چهارم در خصوص تحول دیجیتال و گام های ایجاد آن به سخنرانی پرداخت.

وی با طرح این مساله که "چه چیزی تحول دیجیتال نیست" اظهار داشت: انجام تولید به روش سنتی و راه‌اندازی یک وب‌ سایت فروش؛ تجهیز بدون استراتژی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات؛ آنلاین کردن برخی فعالیت‌های سنتی کسب‌وکار؛ دیجیتالی کردن تجربه مشتری، تحول دیجیتال محسوب نمی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن مورد کاوی دانشنامه بریتانیکا در خصوص تحول دیجیتال گفت: تحول دیجیتال یک تحول بنیادین در فعالیت‌ها، فرایندها، شایستگی‌ها و مدل کسب‌وکار با هدف استفاده حداکثری از امکانات فناوری‌های دیجیتال در جهت نوآوری در خلق ارزش برای مشتریان است؛ همچنین استفاده نوین از فناوری‌های دیجیتال در جهت خلق نوآوری‌هایی برای حل مسائل سنتی است.

کیانی بختیاری در خصوص تحول بنیادین در فعالیت ها افزود: با این انجام این تحول شاهد، تغییر کارکردهای سنتی مدیریت از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به برنامه‌ریزی بداهه و تغییر از شیوه‌های سازماندهی سنتی به شیوه‌ای از سازماندهی که بیشترین جریان ارزش را خلق کند، هستیم. علاوه بر این شایستگی‌های جدید رهبری در موضوعات تیم‌سازی، مربیگری، منتورینگ، رهبری تغییر، آگاهی به تکنولوژی، دانش رسانه‌های اجتماعی و تقویت فرهنگ نوآوری تحت عنوان شایستگی "هدایت" اعمال می شود. همچنین در تحول بنیادین فعالیت ها "کنترل" بعنوان معیاری بر مبنای ارزش‌آفرینی برای کسب‌وکار اعمال می گردد.

وی درخصوص فرایندها در تحول دیجیتال اظهار داشت: در این تحول، تغییر بنیادین فرایندهای سنتی کسب‌وکار؛ تغییر مدل فرایندهای کسب‌وکار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات محقق می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص تحول زنجیره تامین در انقلاب صنعتی چهارم گفت: در صنعت 4 از فناوری‌های دیجیتال نظیر IoT، روبوتیک پیشرفته، تحلیل‌ کلان‌داده و ... استفاده می شود و در مدیریت زنجیره تأمین، شاهد قرار دادن سنسور در همه چیز، خلق شبکه در همه جا و تحلیل همه داده‌ها در جهت ارتقای عملکرد و بهبود رضایت مشتری هستیم.

کیانی بختیاری ویژگی های بازاریابی در عصر دیجیتال را در تغییر تاکتیک‌های بازاریابی نظیر؛ بازاریابی در لحظه، استفاده از ابزارهای جدید بازاریابی نظیر رسانه‌های اجتماعی؛ اهمیت نقش محتوا در بازاریابی و همچنین اهمیت خلق تجربه برای مشتری عنوان نمود.

وی شایستگی ها را در دو گروه شایستگی سازمانی و فردی تقسیم بندی کرد و از چابکی؛ نوآوری باز؛ فرهنگ به‌‌اشتراک‌ گذاری دانش و انعطاف‌پذیری به عنوان شایستگی سازمانی یاد نمود. همچنین ارزش‌آفرینی از داده (مهارت‌های خلق داده، داده‌کاوی، تجزیه و تحلیل داده)، چندمهارتی بودن و خلاقیت را شایستگی فردی عنوان نمود.

عناوین برگزیده