تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۱۴۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۵ شهریور؛‌ آخرین مهلت‌ استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرائم مالیاتی

۲۵ شهریور؛‌ آخرین مهلت‌ استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرائم مالیاتی
‌می‌متالز - بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیانی که تا تاریخ ۲۵ شهریور کلیه بدهی مالیاتی خود را پرداخت نمایند مشمول بخشودگی جرائم قابل بخشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش می‌متالز، بر اساس بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور و به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت و در جهت تکریم مؤدیان محترم مالیاتی، اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شد.

بر اساس این بخشنامه، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ده میلیارد (۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سی میلیارد (۳۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ ۲۵ شهریور سال جاری به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌گردد. 

گفتنی است سازمان امور مالیاتی توصیه کرده است با توجه به فرصت محدود، مؤدیان مالیاتی مشمول جهت برخورداری از این تسهیلات ویژه باید در اسرع وقت به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود مراجعه کنند تا بتوانند با پرداخت بدهی‌ها تا ۲۵ شهریور از بخشودگی تا ۱۰۰ درصد برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده