تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۱۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرزین با جدیت تمام از استقلال بانک مرکزی دفاع کرد/ تحقق هدفگذاری مهار تورم با کنترل ناترازی بانک‌ها

فرزین با جدیت تمام از استقلال بانک مرکزی دفاع کرد/ تحقق هدفگذاری مهار تورم با کنترل ناترازی بانک‌ها
‌می‌متالز - یک اقتصاددان معتقد است: بانک مرکزی در کنترل میزان ناترازی بانک‌ها موفق عمل کرده است.

به گزارش می‌متالز، جمشید عدالتیان؛ اقتصاددان با اشاره به اتفاقات زنجیروار سیاسی در منطقه که آخرین مورد آن شهادت رهبر حماس در تهران بود، اظهار کرد: اثرات وقایع سیاسی کوتاه مدت است و به نوعی به میزان عرضه و تقاضا بازمی‌گردد که در حال حاضر نیز یک توازن نسبی بین عرضه و تقاضا در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دیدیم که غربی‌ها، نظرات سازمان‌های بین‌المللی که خودشان درست کرده بودند را جدی نگرفتند و می‌توان این موضوع را در حکم دادگاه کیفری علیه رژیم صهیونیستی و عدم توجه غربی‌ها به آن دید.

این اقتصاددان با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در یکسال گذشته و با بیان اینکه بانک مرکزی در کنترل میزان ناترازی بانک‌ها موفق عمل کرد، اظهار کرد: در مورد خلق پول، کنترل نقدینگی و کسری بودجه اقدامات مناسبی انجام شد، از سوی دیگر سیاست کنترل ناترازی بانک‌ها در نهایت باعث کاهش تورم و تداوم تحقق هدف‌گذاری خواهد شد که البته در کنار این سیاست‌ها باید تامین مالی تولیدکننده‌ها هم به خوبی صورت گیرد.

عدالتیان در پایان با تاکید براینکه رئیس کل بانک مرکزی با جدیت تمام درحال دفاع از استقلال بانک مرکزی است، گفت: این پیامد‌های مناسب مانند رسیدن نرخ رشد نقدینگی به رقم ۲۵ درصد و نرخ رشد پایه پولی به ۲۱ درصد را به حساب اقدامات و سیاست‌های خوب بانک مرکزی می‌نویسیم که دستاورد ارزش‌مندی است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده