تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۱۶۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صالحی:

دولت چهاردهم برای رفع ناترازی‌ها برنامه جامعی را تهیه کند

دولت چهاردهم برای رفع ناترازی‌ها برنامه جامعی را تهیه کند
‌می‌متالز - نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کلان برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: دولت چهاردهم باید برای بسیاری از مشکلات از قبیل ناترازی بودجه‌ای، انرژی و بانکی راهکار‌های لازم از سوی دولت پیش‌بینی شود.

به گزارش می‌متالز، مسلم صالحی، با بیان اینکه دولت چهاردهم باید در کنترل و هدایت‌گری فرآیند‌های اقتصادی نقش آفرینی درستی داشته باشد، گفت: همواره یکی از مشکلات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مداخلات دولت در اقتصاد بوده است که این موضوع باید رفته رفته کاهش پیدا کرده و دولت باید از تصدی‌گری در امور اقتصادی خارج شود.

نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های اقتصادی بی شماری دارد و باید این ظرفیت‌ها به درستی احصا شود، تاکید کرد: پیرو نگاه به ظرفیت‌های اقتصادی کشور مقام معظم رهبری نکات مهمی را به دولت چهاردهم گوشزد کردند که دولت باید برنامه مناسبی برای آن طراحی کرده و پیگیر استفاده مناسب از ظرفیت‌های کشور باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کلان برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی باید در دستور کار دولت قرار گیرد، تاکید کرد: باید برای بسیاری از مشکلات از قبیل ناترازی بودجه‌ای، انرژی و بانکی راهکار‌های لازم از سوی دولت پیش‌بینی شود. همچنین این دولت باید برای برخی از مسائل همچون حقوق کارگران هم اصلاحات قانونی را مدنظر قرار داده و حقوق برمبنای نرخ تورم را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای بحران صندوق‌های بازنشستگی نیز چاره اندیشی کرد، ادامه داد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که خروجی اقدامات دولت چهاردهم باید منجر به رونق تولید در کشور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موانع پیش روی تولید از میان برداشته شود، تصریح کرد: تا زمانی که تولید رونق نگیرد، نمی‌توانیم امیدوار به رفع برخی مشکلات اقتصادی در سایر بخش‌ها باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر رشد سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد کشور بیان کرد: رشد سرمایه‌گذاری خارجی حتما به رونق تولید داخلی می‌انجامد و می‌تواند مزایای زیادی نظیر کاهش نرخ تورم و همچنین اشتغالزایی داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که نباید برای رفع معضلات اقتصادی راه‌های غلط آزموده شده گذشته را ادامه دهیم، بیان کرد: همچنین باید یاداور شوم که رونق تولید بدون توجه به بخش خصوصی و همچنین تمرکز بر مشارکت مردم در اقتصاد محقق نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده