تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۱۸۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

‌می‌توان در دوره جدید مدیریت بازار سرمایه بهبود شرایط و رونق بورس را انتظار داشت/ رییس جدید سازمان بورس می‌تواند زمینه افزایش اعتماد سهامداران را فراهم کند

‌می‌توان در دوره جدید مدیریت بازار سرمایه بهبود شرایط و رونق بورس را انتظار داشت/ رییس جدید سازمان بورس می‌تواند زمینه افزایش اعتماد سهامداران را فراهم کند
‌می‌متالز - عضو شورای عالی بورس با اشاره به انتخاب رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در دوره جدید مدیریت بازار سرمایه، با تصمیم‌گیری درست در خصوص نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری، بخش زیادی از مشکلات حاکم بر بازار برطرف می‌شود و می‌توان بهبود شرایط بازار سهام و رونق بورس را انتظار داشت.

به گزارش می‌متالز، «قدیر قیافه» به راه‌های بازگشت رونق در بورس در دوره جدید مدیریت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: دولت و نهاد‌های حاکمیتی باید با ورود به حوزه قیمت‌گذاری دستوری مانع از استفاده این نوع قیمت‌گذاری در اقتصاد کشور شوند.

او افزود: هم‌چنین باید اجازه داده شود تا در شرایطی مناسب، ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورسی با قیمت منطقی عرضه شوند، در صورت رخ دادن این اتفاق شاهد بازگشت رونق به بورس و نیز ایجاد صف در نماد‌های بورسی خواهیم بود.

قیافه با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار از نقش مهمی در تنظیم‌گری بازار سرمایه برخوردار است، گفت: این سازمان تنظیم‌کننده برخی از قوانین و مقررات است، رییس جدید سازمان بورس می‌تواند تصمیماتی اتخاذ کند تا از طریق آن زمینه بهبود روند بازار سهام و بازگشت اعتماد سهامداران فراهم شود.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه توسط مسوولانی که از برداشت مناسبی در اقتصاد و تاثیر آن بر کلیات اقتصاد کشور برخوردار نیستند، مساله‌ای است که باعث لطمه به بازار سرمایه و نوسانات کاذب در معاملات بورس می‌شود.

او تاکید کرد: با تصمیم‌گیری درست در خصوص نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری، بخش زیادی از مشکلات حاکم بر بازار سرمایه برطرف شده و می‌توان با بهبود شرایط بازار سهام و رونق بورس مواجه شویم.

قیافه در پایان گفت: فراز و فرود‌های حاکم بر بازار در چند سال گذشته، سبب از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار سهام می‌شود که در صورت اتخاذ تصمیمات درست از سوی دولت می‌توان شاهد ورود سرمایه‌های مردم به این بازار باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده