تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۳۵۲۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ظرفیت آلومینیوم خودرو نورسک هیدرو در کارخانه هاسنس

می متالز - نورسک هیدرو، یک شرکت تولید کننده آلومینیوم نروژی است که اخیرا به دلیل حمله سایبری که باعث توقف عمده عملیات هایش گردید، در صدر اخبار قرار گرفت.
افزایش ظرفیت آلومینیوم خودرو نورسک هیدرو در کارخانه هاسنس

به گزارش می متالز به نقل از متال ماینر، با این حال، اخیرا از این شرکت اخبار بهتری به گوش می رسد زیرا اعلام کرد که برنامه هایی برای ارتقاء تکنولوژی تولید آلومینیوم بیشتر برای بازار خودرو در کارخانه هاسنس خود دارد.

استفاده از آلومینیوم در خودروها در سال های اخیر افزایش یافته است زیرا خودروسازان سعی می کنند وسایل نقلیه سبک تر و با کارآیی سوختی بیشتر را به تولید انبوه برسانند.

البته، بدون شک صنعت فولاد با توسعه اشکال جدیدتر و سبک تر فولاد این اجازه را به  صنعت  آلومینیوم نداده است. در واقع کرین کلیولند بیزنس در سال گذشته گزارش داد که AK Steel قصد دارد از یک فولاد جدید و پیشرفته  با مقاومت بالا برای خودروسازان در سال 2021 رونمایی کند.

علی رغم تقابل مداوم فولاد در برابر آلومینیوم، هیدرو گفت که 150 میلیون کرون نروژ (برابر با 17.6 میلیون دلار آمریکا) برای تکنولوژی جدید کارخانه هاسنس سرمایه گذاری خواهد کرد.

طبق اعلام شرکت، کارخانه  مجهز به یک تکنولوژی ریخته گری به روز به نام "ریخته گری فشار پایین" (LPC) خواهد شد که هیدرو را قادر به  تولید موادی با خصوصیات ارتقاء یافته  برای بخش های مختلف اکستروژن خواهد کرد.

اولا ساتر، رئیس کارخانه  آلومینیومی که مالکیت آن تماما از آن هیدرو است، گفت: "ریخته گری  محصولاتی مانند بازوهای تعلیقی  و دستگیره ها، یک بازار جذاب برای آلومینیوم در صنعت خودرو است. صنعتی که بیش از پیش به  آلومینیوم بیشتر برای تولید ماشین های سبک وزن نیاز دارد."

LPC (ریخته گری فشار پایین) جدید در سال 2020 آغاز به کار خواهد کرد. به گفته یوهان برگ، مدیر کارخانه هاسنس، فرایند جدید هیدرو را قادر می سازد تا بتواند هم شمش اکستروژن و هم مواد ریخته گری را بر اساس تقاضای مشتری به صورت انعطاف پذیر و کارآمد تولید کند.

برگ افزود: "این سرمایه گذاری  به خوبی با به روز کردن و تجهیز خط الکترولیز دوم هیدرو هاسنس که در سال 2020 عملیات آن آغاز می شود  و تولید سالانه 210 هزار تن محصولات نیمه  آماده آلومینیومی، در دستور کارش قرار دارد. استفاده از این فناوری جدید به طور قابل توجهی موقعیت ما را به عنوان یک شریک تجاری و مورد ترجیح  صنایع خودرو سازی برای تولید و تحویل  آلومینیوم به آنها تقویت خواهد کرد."

تاخیر ارائه گزارش های مالی  هیدرو

در خبرهای دیگر، این شرکت با توجه به حملات سایبری ماه گذشته، تاخیر در انتشار نتایج مالی (کوارتر اول) Q1 خود را از 30 آوریل تا 5 ژوئن اعلام کرد.

نورسک هیدرو در بیانیه ای اعلام کرد: تاخیر گزارش دهی Q1 2019 ناشی از حملات سایبری است که بر روی دسترسی به سیستم های خاص و داده ها برای تولید گزارش سه ماهه تاثیر می گذارد.

تاریخ تغییر یافته، به زمان بندی برنامه ریزی شده برای بازگرداندن سیستم های عملیاتی و گزارش دهی بستگی دارد.

اکثر عملیات هیدرو به سطوح نرمال و یا نزدیک به نرمال رسیده است. بخش انرژی همانند بخش بوکسیت و آلومینای شرکت به صورت طبیعی در حال فعالیت است. در حالی که بخش فلزات اولیه آن به صورت تقریبا معمولی و با میزان عملیات دستی بیشتری به کار خود ادامه می دهد.

ترجمه: تکتم زاهدی فر

منبع: می متالز
عناوین برگزیده