تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۵۲۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون عملیات بازار بورس تهران:

بازارگردانی در نماد‌های بازار دوم بورس تهران اختیاری شد

بازارگردانی در نماد‌های بازار دوم بورس تهران اختیاری شد
‌می‌متالز - معاون عملیات بازار بورس تهران اعلام کرد: بازارگردانی برای نماد‌های بازار دوم بورس تهران از ابتدای مهرماه اختیاری شد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی زمانی» گفت: پیرو مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گیری درخصوص الزام بازارگردانی شرکت‌های پذیرفته شده در بازار دوم بورس تهران به هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران تفویض شد؛ که پیرو آن، مصوب شد بازارگردانی برای نماد‌های بازار دوم بورس تهران از ابتدای مهرماه اختیاری باشد.

زمانی افزود: تصمیم اختیاری شدن بازارگردانی برای نماد‌های بازار دوم، عمدتاً با هدف تسهیل‌گری برای ناشرانی اتخاذ شد که اغلب به‌دلیل هزینه‌های تحمیلی ناشی از بازارگردانی در تأمین مالی تولید خود با چالش مواجه شده بودند؛ بنابراین اغلب ناشران لیست شده در بازار دوم به نسبت بازار اول، ناشران با منابع کم‌تری هستند که معافیت آنها برای تخصیص منابع به بازارگردان ضرورت بیشتری داشت.

او تاکید کرد: با وجود اعلام اختیاری شدن بازارگردانی برای بازار دوم درصورت اعلام بورس مبنی بر بهبود نقدشوندگی، ناشر به معرفی بازارگردان موظف خواهد بود. هم‌چنین از دیگر نکات حایز اهمیت برداشته شدن اجبار بازارگردانی برای بازار دوم، لحاظ نشدن این موضوع برای ارتقا یا تنزل نماد در بازار‌های بورس تهران است.

معاون عملیات بازار در پایان گفت: همان‌ طور که در اطلاعیه منتشر شده در تارنمای بورس تهران نیز تاکید شده است ناشرانی که آغاز دورۀ عملیات بازارگردانی آنها پیش از تاریخ این اطلاعیه است، مشروط به سپری شدن حداقل ۶ ماه از دورۀ تعهد مندرج در اطلاعیه شروع عملیات بازارگردانی، مختار به انجام بازار گردانی هستند، در غیراین‌ صورت طبق اطلاعیه صادر شده تا اتمام دوره بازارگردانی به رعایت پارامتر‌های بازارگردانی متعهد هستند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده