تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۲۵۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز در سه استان کشور رکورددار است

فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز در سه استان کشور رکورددار است
‌می‌متالز - دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت راه‌وشهرسازی گفت: در سه استان تهران، خراسان رضوی و مازندران شاهد بیشترین فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز هستیم که باید ساماندهی شود.

به گزارش می‌متالز، یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه در ۶۰ درصد از مراکز استان‌ها میزان فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز صفر است گفت: در برخی از استان‌ها میزان فعالیت مشاوران املاک غیر مجاز زیر ۱۰ درصد کل مشاوران است و در برخی از استان‌ها حتی تک رقمی است که در تلاش هستیم این تعداد را هم به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: بیشترین فعالیت مراکز غیر مجاز مشاوران املاک مربوط به استان تهران است که در آخرین آماری که اعلام کردند تعداد مراکز غیر مجاز مشاوران املاک تهران ۲ هزار و ۵۰۰ واحد است، اما در بررسی‌های میدانی، استان تهران ۸۰۰۰، خراسان رضوی ۲۰۰۰، مازندران، خوزستان و قم نیز هرکدام ۱۰۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز دارند.

وی با بیان این‌که با ساماندهی بنگاه‌های غیرمجاز ۵ استان فوق، تعداد بنگاه‌های غیرمجاز در سطح کشور به کمتر از ۳۰۰۰ بنگاه غیرمجاز کاهش می‌یابد، افزود: انتظار این است تا پلیس اماکن وارد کار شود و نسبت به پلمب واحد‌های غیرمجاز اقدام کند.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات گفت: از اتحادیه‌ها و پلیس اماکن درخواست داریم برای حمایت از بنگاه‌های معاملات املاک مجاز با این تعداد بنگاه‌های غیرمجاز که طبق آمار زیر ۱۰ درصد تعداد کل بنگاه‌ها هستند برخورد کنند تا شرایط برای کسب و کار سالم میان همه افراد یکسان ایجاد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده