تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۵۴۴۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پلمب بنگاه‌های مسکن متخلف پرند

‌می‌متالز - پلمب بنگاه‌های املاک متخلف و فاقد مجوز که در روز‌های اخیر از شهر جدید پردیس آغاز شده بود، به پرند رسید.

به گزارش می‌متالز، طرح مقابله با مشاوران املاک غیرمجاز و متخلف در استان تهران آغاز شده و طی یک هفته اخیر در بازرسی‌های میدانی در شهر پرند ۳۰ واحد غیرمجاز پلمب شده اند. طرح مقابله و برخورد قانونی با مشاوران املاک متخلف طی یک ماه اخیر در وزارت راه و شهرسازی در تعامل با سازمان تعزیرات آغاز شده است. پایلوت اجرای این طرح استان تهران تعیین شده است که در این راستا، اجرای آن از شهر جدید پردیس آغاز شد و در یک هفته گذشته در پرند بازرسی‌های میدانی انجام شده که منجر به پلمب بیش از سی واحد غیرمجاز در شهر جدید پرند شده است.

کمیته رسانه‌ای مقابله با واحد‌های غیرمجاز در راه و شهرسازی استان تهران از اهداف تشکیل این کمیته را مقابله با سوداگری قیمت زمین و خانه عنوان و اعلام کرد: در مرحله بعدی کارشناسان و بازرسان تعزیرات به سراغ مشاوران املاک شهر تهران خواهند رفت.

یکی از اهداف اجرای این طرح، جلوگیری از فعالیت بنگاه‌هایی است که بدون داشتن مجوز از اتحادیه مشاوران املاک اقدام به واسطه گری ملکی کرده و همچنین در بازار خرید و فروش واجاره مسکن، زمین و سایر املاک، منجر به ترویج سوداگری و نابسامانی‌های قیمتی می‌شوند. بعد از اجرای این طرح در دو شهر جدید اطراف تهران یعنی پرند وپردیس، وزارت راه وشهرسازی از اجرای این طرح در روز‌های آتی در محله‌ها و مناطق مختلف شهر تهران خبر داده است.

پیش از این اعلام شده بود که گزارش‌های متعددی از فعالیت واسطه‌های ملکی فاقد مجوز و نقش آن‌ها در ترویج سوداگری ملکی و افزایش قیمت مسکن در شهر‌های جدید اطراف تهران از سوی وزارت راه وشهرسازی وصول شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده