تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۳۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار بورس و تاثیرات آن بر قیمت سهام

اخبار بورس و تاثیرات آن بر قیمت سهام
‌می‌متالز - شما به‌عنوان سهام‌دار و شخصی که در بازار بورس فعالیت جدی دارد، علاوه بر اینکه باید سیگنال‌های بازار را جدی بگیرید و از انواع تحلیل‌ها باخبر باشید، باید اخبار بورس را نیز دنبال کنید.

به گزارش می‌متالز، شما به‌عنوان سهام‌دار و شخصی که در بازار بورس فعالیت جدی دارد، علاوه بر اینکه باید سیگنال‌های بازار را جدی بگیرید و از انواع تحلیل‌ها باخبر باشید، باید اخبار بورس را نیز دنبال کنید. از زمان گذشته تا به امروز، رسانه‌های خبری بر قیمت‌های بازار بورس متمرکز بوده‌اند به همین دلیل شما نیز باید به این اخبار توجه داشته باشید تا انعکاس آنها در بازار سهام و بورس را درک کنید. این اخبار علاوه بر صحبت درباره قیمت‌های گذشته و آتی، واکنش و پاسخ سرمایه‌گذاران بازار بورس را نیز به سایرین اعلام می‌کنند. برای اینکه بتوانید اطلاعات کافی درباره اخبار مربوط به بازار بورس را به‌دست آورید، بهتر است دوره زمانی مشخصی در نظر بگیرید و تاثیر رسانه‌های خبری را بر تحلیل‌های خود بررسی کنید. با این کار متوجه اهمیت اخبار خواهید شد.

چند نوع اخبار بورس داریم؟

خبر‌های مربوط به بازار بورس، انواع مختلفی دارند که با بررسی آنها می‌توانید اطلاعات خوبی درباره آینده بازار بورس به دست آورید. به عبارت دیگر نباید تاثیر هیچ یک از خبر‌های مربوط به بازار بورس را دست‌کم بگیرید یا آنها را غیرواقعی تلقی کنید. توصیه ما این است که همیشه اخبار بورس را دنبال کنید:

اخبار داخلی: خبر‌های مربوط به شرایط داخلی کشور که بر روی بازدهی بازار بورس موثر هستند. 

اخبار خارجی: خبر‌های بین‌المللی که به طور کلی بر شرایط اقتصادی جهانی تاثیر می‌گذارند.

اخبار مربوط به قیمت دلار: با افزایش قیمت دلار، قیمت بسیاری از کالا‌های حاضر در بورس نیز افزایش می‌یابد.

اخبار مربوط به صنایع حاضر در بازار بورس: با تغییر وضعیت صنایع بازار بورس، قیمت برخی از سهام‌ها بالا و پایین می‌شوند. بنابراین، خبر‌های مربوط به شرایط صنایع مختلف حاضر در بازار بورس اهمیت زیادی دارند.

اخبار مربوط به کالا‌های موجود در بازار بورس: اگر قیمت برخی از کالا‌ها همانند سیمان افزایش یابد، این افزایش قیمت بر کل صنعت سیمان موثر خواهد بود.

قیمت سهام بازار بورس به دلیل نوسانات عرضه و تقاضا به طور دائم افزایش یا کاهش می‌یابد. درصورتی‌که تقاضای یک کالا یا سهام در بازار بورس بیشتر شود، قیمت آن نیز در بازار افزایش می‌یابد؛ اما اگر افراد بیشتری به دنبال فروش یک سهام باشند، به طور حتم قیمت آن کاهش می‌یابد. شما از کجا می‌توانید به این اطلاعات دست یابید؟

بررسی اخبار لحظه‌ای بورس یکی از بهترین روش‌ها برای کسب اطلاعات کافی درباره عرضه و تقاضای سهام بازار بورسی است. آگاهی از رابطه بین عرضه و تقاضا با اخبار بورس بسیار مهم و کارآمد خواهد بود. البته تعقیب اخبار بورس تنها استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاران بازار بورس به حساب نمی‌آید؛ اما تاثیر زیادی در کسب اطلاعات و تصمیم‌گیری‌ها دارد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده