تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۵۳۲۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تکذیب زنده بیرون آمدن یک نفر از معدن طبس

تکذیب زنده بیرون آمدن یک نفر از معدن طبس
‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص زنده بودن یکی از مصدومان حادثه و انتقال وی از بلوک c را تکذیب کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری فارس، «محمدعلی آخوندی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار فارس از خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص زنده بودن یکی از مصدومان حادثه و انتقال وی از بلوک c را تکذیب کرد.

حادثه انفجار ۲ معدن شرکت معدنجوی طبس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در وهله نخست تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون کشیده شد و با ادامه عملیات این آمار به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم در بلوک نخست رسید.

عملیات امدادی بلوک دوم نیز عصر روز گذشته در دستور کار قرار گرفت و مرحله به مرحله با تخلیه گاز پیش رفت و تا پایان شب تعداد فوتی‌ها با اعلام رسمی پزشکی قانونی به ۳۱ نفر رسید.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، عملیات امدادی همچنان ادامه دارد و استاندار خراسان جنوبی امروز آخرین آمار فوتی‌ها را ۳۸ نفر اعلام کرد.

بنا بر اعلام تیم تخصصی امدادی، از ورودی تونل معدن بلوک C تا محل حبس معدنچیان هزار متر فاصله است که تا شب گذشته تیم‌ها به ۴۰۰ متری کارگران رسیدند و بامداد امروز پیکر بی‌جان چهار کارگر از این معدن به بیرون منتقل شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده