تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۵۳۲۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری ۵۷ دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی؛ برنامه امسال ایمیدرو

برگزاری ۵۷ دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی؛ برنامه امسال ایمیدرو
‌می‌متالز - مجری طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی (طرح فاجد) اعلام کرد: ایمیدرو تا پایان امسال، ۵۷ دوره آموزشی تخصصی برای معادن بخش خصوصی برگزار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، قاسم حسن‌زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو در راستای ارتقای توان آموزشی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز معادن بخش خصوصی، با همکاری نظام مهندسی معدن، سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، خانه معدن، مرکز تحقیقات فرآوری کرج، مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد و اتحادیه حفاران غیرنفتی، دوره‌های آموزشی مورد نیاز را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: ایمیدرو در سال ۱۴۰۱ با هدف رفـع کمبود نیرو‌های متخصص مجـرب در بخـش معدن و نیز ایجـاد فرصت‌های شغـلی فـراگیر بـرای فـارغ التحصـیلان جـوان دانشــگاه‌ها و مؤسسـات آموزش عـالی، قرارداد همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن (طرح فاجد) منعقد کرد و در این راستا، دوره‌های آموزشی تدوین و اجرایی شد.

مجری طرح فاجد با اشاره به جزئیات دوره‌های آموزشی تخصصی بخش معدن طی امسال، گفت: این دوره‌ها شامل تربیت تکنسین برای بخش‌های فرآوری، حفاری پیشرفته، استخراج معادن زیرزمینی، استخراج سنگ‌های ساختمانی و کارخانه‌های سنگبری و همچنین تربیت مربی حفاری، تربیت کارشناس ایمنی، آموزش ماشین‌آلات سنگین و نیز دوره‌های سطوح کارگری است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها در دوره‌های یاد شده، ۹۶۵ نفر طی ۸۹۶ ساعت آموزش می‌بینند.

برگزاری ۲۷ دوره آموزشی در ۱۴۰۲

حسن‌زاده درباره دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی برگزار شده طی سال ۱۴۰۲ گفت: ایمیدرو در سال گذشته، ۲۷ دوره آموزشی با حضور ۷۸۶ شرکت کننده (مهارت‌آموزی و آموزشی) برگزار کرد. در این دوره ها، ۶۹ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش ارائه شد.

وی ادامه داد: دوره‌های مذکور مشتمل بر تربیت تکنسین در رشته‌های فرآوری، حفار مغزه‌گیری، استخراج معادن زیرزمینی و آتشکاری و همچنین دوره‌های آموزشی در حوزه ناریه، ماشین‌آلات سنگین، ایمنی بهداشت سنگین، مکانیک و جوشکاری بود.

اثربخشی دوره‌ها

مجری طرح فاجد با اشاره به اشتغال به کار ۵۷ درصدی پذیرفته‌شدگان دوره‌های مهارت‌آموزی (تکنسین)، گفت: از ۲۶۵ پذیرفته شده برای حضور در دوره‌های مهارت‌آموزی، ۱۵۰ نفر در معادن به کار مشغول شده‌اند که این موضوع، نشان‌دهنده موفقیت و اثربخشی این دوره‌ها در اشتغال‌زایی است.

وی ادامه داد: این امر حاکی از اهمیت واقعی برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی در ارتقای وضعیت اشتغال و توسعه نیروی کار است. تداوم و توسعه برنامه‌های آموزشی و حرفه‌ای می‌تواند به تحقق اهداف اصلی طرح و تامین نیروی متخصص مورد نیاز برای بخش معدن کمک قابل توجهی کند.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده