تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۳۳۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بزرگداشت شهدای ذوب آهن و شهدای کارگر استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس

بزرگداشت شهدای ذوب آهن و شهدای کارگر استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس
‌می‌متالز - هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری رشادت‌ها و حماسه‌های شهدا‌ی کارگر، رزمندگان و سایر ایثارگران و خانواده‌هایشان در سال‌های دفاع مقدس و به عنوان طلیعه برگزاری مراسم کنگره بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان مراسم گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس و یادواره ۲۹۰ شهید سرافراز ذوب آهن اصفهان در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم با شکوه که همچون سال‌های گذشته به همت ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان و با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در محوطه آموزشگاه توحید و روابط عمومی شرکت برگزار شد، جمعی از فرماندهان نظامی کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، ائمه جمعه، روحانیون، شورای اداری شهرستان لنجان، مدیران، بسیجیان و سایرکارکنان و مجاهدان جبهه صنعت و جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس مرتبط با ذوب آهن اصفهان و شهرستان لنجان حضور داشتند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ازجمله کلیپ دستاورد‌های ذوب آهن در دفاع مقدس، نمایش اعزام به جبهه رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و سرود همراه بود.

در این مراسم با شکوه که روز چهارشنبه ۰۴ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار و به طور مستقیم از شبکه سیمای اصفهان پخش شد، حاضران پس از ادای احترام و گلباران شهدا در محل یادمان شهدای گمنام، از نمایشگاه توانمندی‌های بومی‌سازی و ساخت داخل ذوب آهن اصفهان بازدید کردند. 

سردار زهرایی رییس بسیج سازندگی کشور در این مراسم طی سخنانی با تشکر از دست‌اندکاران برگزاری بزرگداشت شهدا گفت: در آستانه برگزاری کنگره گرامیداشت ۲۵ هزار شهید استان امروز شاهد برگزاری بزرگداشت ۱۴ هزار شهید کارگر کشور، ۶۵۰۰ شهید کارگر استان و ۲۹۰ شهید سرافراز ذوب آهن اصفهان هستیم. شهدایی که تا ابد مایه افتخار کشور هستند.

وی افزود: تلاشگران ذوب آهن اصفهان که در دوران دفاع مقدس با وجود بمباران این مجتمع صنعتی، تولید را رها نکرند و هم‌زمان به پشتیبانی از جبهه‌ها پرداختند و امروز در برابر تحریم‌ها ایستاده‌اند و دستاورد‌های مهمی حاصل نموده‌اند، مصداق بارز فعالیت جهادی و اتکاء به توان داخلی هستند.

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به حوادث تاریخی دفاع مقدس و حوادث اخیر در محور مقاومت و رویارویی با اسراییل غاصب گفت: یک دهم شهدای کشور مربوط به استان اصفهان هستند و زنده نگاه داشتن یاد و نام آن‌ها در ابعاد مختلف و ادامه راهشان و پاسداری از آرمان‌های آن‌ها وظیفه امروز ماست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان افزود: مرزبندی با دشمن، دوری از اختلاف و حفظ وحدت لازمه توسعه و پیشرفت کشور است چرا که دشمن در ۴۵ سال گذشته در حال توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌باشد.

سردار فدا اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روز‌های جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت است. تمام موفقیت‌ها و هرآن چه که در کشور داریم مدیون حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران و خانواد‌های است. دوران دفاع مقدس پر افتخار‌ترین قطعه تاریخی ایران است، بنابراین در دوران حاضر با برگزاری یادواره شهدا و برگزاری مراسم گرامیداشت دفاع مقدس باید درس‌های شهدا را مرور و تکرار کنیم و با عمل به آنها زمینه‌های رشد و پیشرفت کشور را بیش از این فراهم کنیم.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در سخنانی به ذکر یاد و خاطره شهدای سال‌های دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت و ۲۹۰ شهید ذوب آهن پرداخت و گفت: فرزندان ملت ایران و صنعتگران ذوب آهن اصفهان در سال‌های گذشته و در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمن، شعار ما می‌توانیم حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به ما توانستیم تبدیل کردند.

وی با اشاره به تولید انواع ریل و تولید محصولات کیفی در این شرکت افزود: افتخار امروز ما توسعه انواع محصولات ریلی و فولادی و در نتیجه خودکفایی اقتصادی کشور و قطع وابستگی به خارج کشور است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به نقش این مجتمع عظیم صنعتی در دفاع مقدس و حماسه‌های رزمندگان آن دوران و تداوم این فعالیت‌ها در اشکال مختلف سازندگی در زمان حاضر افزود: ذوب آهن اصفهان همواره در جهت پیشرفت در جبهه صنعت، تولید کیفی و تحقق استقلال اقتصادی تلاش کرده و با همکاری دانش بنیان‌ها و تاکید برساخت داخل و ساخت قطعات مورد نیاز تولید، پاسخگوی نیاز‌های صنعت کشور بوده است. این مجتمع همچنین با تولید انواع ریل مورد نیاز محور‌های راه‌آهن و مترو کشور با رعایت آخرین استاندارد‌های جهانی، پیشران توسعه حمل‌ونقل ریلی می‌باشد.

میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دبیر برگزاری یادواره شهدای کارگر استان نیز در سخنانی به تشریح روند برگزاری این کنگره و یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان‌ها و در ذوب آهن اصفهان پرداخت.

وی ضمن قدردانی از بسیج کارخانجات استان و ذوب آهن اصفهان در امر برگزاری یادواره دفاع مقدس و شهدا در این شرکت به تهیه ۱۷ هزار بسته کمک معیشتی و تحصیلی و تحویل ۲۱۹ سری جهیزیه برای نیازمندان اشاره کرد که در پایان این مراسم به نیازمندان تحویل شد. 

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از نشان کنگره بزرگداشت شهدای کارگری استان با نام خط مقدم از تعدادی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان و جانبازان ذوب آهن اصفهان و استان اصفهان به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:

۱- خانواه شهید محمد کاظم‌زاده ۲- خانواده شهید بیژن طاهری ۳- خانواده شهید خدامرادملکی ۴- خانواده محمد شهیدقدیرزاده کاشی ۵- خانواده شهید محمود زاهدی ۶- خانواده شهید قربانعلی عرب ۷- خانواده شهید علی رضاییان ۸- خانواده شهید محمود یادگاریان ۹- رزمنده فداکار حسین اسلامیان ۱۰- جانباز شاغل سعید ظفرمند ۱۱- آزاده سرافراز، محمدتقی محمدی ۱۲- بسیجی، روح اله جلالی ۱۳- بسیجی محمد رحیمی ۱۴- بسیجی، محمد ابراهیم لک.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده