تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۳۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۶۷۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در اولین ساعات معاملات در روز جمعه در آسیا کاهش یافته است، اما هنوز هم فاصله چندانی با رکورد جدیدی که در روز گذشته به آن دست یافت ندارد.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۶۷۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۷ درصدی به ۲۶۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

ارزش دلار در آستانه انتشار شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع تاثیر قابل توجه ارزش دلار بر قیمت طلا می‌شود. به علاوه، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان به نفع طلاست و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد. تاجران همچنین منتظر انتشار اطلاعات تورم آمریکا هستند که می‌تواند بر مسیر سیاست‌های فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره تاثیر بگذارد و محرک دیگری برای طلا باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در این هفته هشدار داد لازم نیست بانک مرکزی نرخ بهره را بیش از اندازه پایین بیاورد، اما سایر مقامات فدرال رزرو راه را برای کاهش قابل توجه نرخ بهره باز گذاشته‌اند.

شرکت‌کنندگان بازار تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد دیگر در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد.

مرکز تحقیقات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد اقتصاد این کشور ۳ درصد رشد سالانه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی داشته که مطابق با انتظارات بوده است.

علاوه بر بانک مرکزی آمریکا، کاهش نرخ بهره سایر بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هم فعالیت اقتصادی را تقویت کرده و محرک‌های اقتصادی چین هم اقتصاد این کشور را بهبود داده و مانع بالا رفتن ارزش دلار می‌شود که به نفع طلا خواهد بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۳۲ دلار و ۱۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی ۱۰۰۴ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده