تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۳۶۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مطرح کرد:

تحرک در تولید صنعت تجدیدپذیر کشور با نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه

تحرک در تولید صنعت تجدیدپذیر کشور با نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه
‌می‌متالز - دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان با حضور محمد نمک‌زاده رئیس اتاق اصناف، علی صفرنواله عضو هیات‌ رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان، محمد گیوی معاون امور نمایشگاه‌ها و برنامه‌ریزی نمایشگاه استان اصفهان، مهدی رحیمی رئیس اتحادیه برق اصفهان عصر روز سه‌شنبه سوم مهرماه سال جاری افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در حاشیه بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه، در دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر گفت: در قانون پیش‌بینی شده صنایعی که بیش از یک مگاوات مصرف برق دارند، حداقل ۵ درصد برق موردنیاز را خودشان تأمین کنند. سیاست دولت برای صنایع بزرگ که مصرف بیشتری دارند تولید برق تجدیدپذیر است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی نیز بین وزارت‌های صمت و نیرو منعقد شده است. در این بین نیروگاه برق تجدیدپذیر ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه واقعاً حرکت بزرگی است و در واقع تحرکی در تولید صنعت تجدیدپذیر کشور ایجاد کرده است.

سالانه باید ۲ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در کشور تولید شود

وی در پنل تخصصی چالش‌ها و راهکار‌های بهبود سیاست‌گذاری انرژی تجدیدپذیر در ایران نیز گفت: در قانون برنامه هفتم تکلیف شده که ظرفیت برق تولیدی تجدیدپذیر را از یک هزار مگاوات فعلی به ۱۲ هزار مگاوات در ۵ سال برسانیم. بر این اساس باید سالانه بیش از ۲ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر اضافه شود.

مهدی طغیانی با بیان اینکه بخش زیادی از زندگی روزمره انسان‌ها و بخش تولید به انرژی برق وابسته است، اظهار کرد: شاید در ۲ دهه قبل، انرژی به میزان فعلی در زندگی ما تأثیرگذار نبود؛ درحالی‌که امروز در صورت نبود برق امکان خروج از محل سکونت خود را هم نداریم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری درحال‌توسعه است و سال‌به‌سال به ظرفیت‌های تولیدی و زیرساختی آن افزوده می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که همچنان به دلیل اینکه مصرف و شدت مصرف انرژی در کشور بیشتر از ظرفیت‌سازی بوده مشکلات زیادی داریم.

۹۲.۸ هزار مگاوات ظرفیت برق نصب‌ شده در کشور است

نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آخرین گزارش تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۹۲.۸ هزار مگاوات ظرفیت برق نصب‌ شده است. از این میزان، بیش از ۸۵ درصد فسیلی است و مابقی را نیروگاه‌های برق‌آبی و تجدیدپذیر تأمین می‌کنند و این عدد در برخی از کشور‌های دنیا معکوس است.

به گفته طغیانی، ظرفیت تجدیدپذیر ما از نظر خورشیدی ۱.۱ درصد است، درحالی‌که توان بالقوه زیادی در کشور داریم و این عدد بسیار ناچیز است. امروز جمع تولید برق اتمی و تجدیدپذیر شاید ۲ هزار مگاوات هم نباشد، عددی که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کردیم معادل ۱۲ هزار مگاوات است که شاید بلندپروازانه باشد. دولت در لایحه ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات پیشنهاد داده بود و ما ۱۲ هزار مگاوات افزایش را مصوب کردیم.

طغیانی با بیان اینکه برای تولید انرژی برق تجدیدپذیر ظرفیت‌های خوب قانونی دیده شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در کشور به گلوگاه تأمین سوخت رسیده‌ایم و شاید نتوانیم مانند سال‌های گذشته (به دلیل افت فشار در میادین گازی و نیازی که در بخش گاز و سوخت مایع ایجاد شده) برای تأمین برق، سوخت تأمین کنیم.

وی گفت: بر این اساس، باید سالانه بیش از ۲ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر اضافه شود؛ ازاین‌رو برای صنایعی که در زمینه تولید برق تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند، گواهی صرفه‌جویی انرژی صادر می‌شود که این گواهی بسیار معتبر و دارای قابلیت خریدوفروش است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه سال گذشته میلادی چین روزانه یک هزار نیروگاه تجدیدپذیر نصب کرده که عدد بسیار بزرگی است و با کل برق تولیدی ما در سال گذشته برابری می‌کند، اضافه کرد: زنجیره کامل تأمین برقی در دنیا ایجاد شده که روزبه‌روز قیمت تولید را نیز کاهش می‌دهد و ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. ایده مجلس این است که دولت یک تا ۲ میلیارد صادرات نفت را به سمت تأمین منابع لازم برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ببرد.

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: تحول بزرگ در حوزه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور با ساخت نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه

محمد ساتکین، مشاور وزیر نیرو در حاشیه بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه در دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر گفت: فولاد مبارکه یکی از قدرتمندترین مجموعه‌هایی است که در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی ورود کرده و فاز اول این نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی یعنی ۲۰ مگاوات آن طی همین ماه وارد مدار می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که انرژی‌های تجدیدپذیر را نمی‌توان یکجا وارد شبکه کرد و همین مراحلی که فولاد مبارکه طی کرده تحول بزرگی در حوزه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ایجاد خواهد کرد.

در نظر گرفتن ردیف بودجه برای اجرای قوانین حمایتی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

مشاور وزیر نیرو در پنل تخصصی چالش‌ها و راهکار‌های بهبود سیاست‌گذاری انرژی تجدیدپذیر در ایران نیز گفت: برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر قوانین خوبی وضع شده، اما ردیف بودجه آن در نظر گرفته نشده است.

ساتکین اظهار کرد: بررسی‌های ما در ساتبا حکایت از این دارد که ما می‌توانیم حداقل ۵۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی اقتصادی و ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی اقتصادی در کشور احداث کنیم که حدود ۲۰ هزار مگاوات از آن ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی، فقط در یک نقطه در شرق ایران متمرکز شده و امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد؛ چراکه بادخیزترین نقطه کره زمین است.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی تجدیدپذیر قوانین خوبی وضع شده، اما ردیف بودجه آن در نظر گرفته نشده است، گفت: اگر قانون‌گذار بتواند به ازای هر کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر حدود ۴,۵۰۰ تومان تعیین کند، نه‌تن‌ها سرمایه‌گذاران داخلی مثل فولاد مبارکه، بلکه تمام سرمایه‌گذاران منطقه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران سرمایه‌گذاری خواهند کرد. قانون‌گذار حتی اگر دولت در بودجه هرساله خود لایحه‌ای در این زمینه ارائه ندهد، طبق ماده ۶۱ اصلاح الگوی مصرف و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، باید بودجه سالانه برای سوخت صرفه‌جویی‌شده سرمایه‌گذاران در نظر بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد: وزارت نیرو باید متعهد باشد برق فولاد مبارکه را در شرایط ناترازی قطع نکند

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در حاشیه همایش ملی «ناترازی صنعت برق و آینده اقتصادی ایران» اظهار کرد: باید سبد انرژی جدا برای صنایع بزرگ این استان که عواید ملی دارند، تعریف شود، از سویی باید تفویض اختیار به استان داده شود تا در زمان ناترازی‌ها برنامه‌ریزی انجام شود. از طرفی باید توجه داشت که فولاد مبارکه نیروگاه سیکل ترکیبی را آماده کرده که بخشی از آن در مدار قرار گرفته است و در زمینه نیروگاه خورشیدی نیز سرمایه‌گذاری کرده و وزارت نیرو باید متعهد باشد برق فولاد مبارکه را در شرایط ناترازی قطع نکند.

مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) مطرح کرد: بومی‌سازی، اشتغال‌زایی و استفاده از بالاترین فناوری روز دنیا از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری و راهکار‌های راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس گفت: نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه با عنوان پروژه «آفتاب شرق» در زمینی به مساحت حدود هزار و ۲۰۰ هکتار در منطقه شرق اصفهان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری اکنون در مرحله اجرا قرار دارد و فاز اول آن تا آخر مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا جعفرزاده اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در راستای تأمین انرژی‌های پاک، شرکت صناپ را راه‌اندازی کرد و در اولین قدم سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: هر دو ظرفیت انرژی‌های خورشیدی و بادی در کشور وجود دارد و فولاد مبارکه تصمیم به سرمایه‌گذاری در هر دو حوزه را دارد که پس از تأسیس اولین نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی، مطالعات پروژه نیروگاه بادی در منطقه سنگان نیز در حال انجام است.

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری نیروگاه خورشیدی

جعفرزاده با اشاره به ابعاد نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی، گفت: نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه با عنوان پروژه آفتاب شرق در منطقه شرق اصفهان دیوارکشی شده و اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت صناپ ادامه داد: ۴۰۰ میلیون دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است، هرچند برای این پروژه ۲۰ همت تعریف شده است. همچنین این پروژه در ۵ فاز تعیین شده که تمام تجهیزات در فاز اول که ۱۲۰ مگاواتی است خریداری و نصب شده است.

وی در خصوص انتخاب منطقه کوهپایه برای تأسیس این نیروگاه گفت: منطقه کوهپایه از نظر میزان تشعشع آفتاب و دما، باعث افزایش راندمان نیروگاه می‌شود.

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در احداث نیروگاه خورشیدی به‌ نوعی یک حرکت بزرگ در حوزه مسوولیت اجتماعی است

جعفرزاده با اشاره به مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه گفت: این اقدام به‌ نوعی یک حرکت بزرگ در حوزه مسوولیت اجتماعی و رفتن به سمت انرژی پاک توسط صنایع بزرگ است و فولاد مبارکه پیشروترین صنعت کشور در حوزه خودتأمینی و رفتن به سمت انرژی پاک در کشور است.

بومی‌سازی ظرفیت‌های نیروگاه و اشتغال‌زایی

وی افزود: ظرفیت نیروگاه آفتاب شرق در مقایسه با سایر نیروگاه‌های جهان در رده پانزدهم قرار داشت و اکنون به دلیل پیشتازی سایر کشور‌ها در این حوزه (به‌ویژه نیروگاه‌های بزرگ چین) در رده بیست‌و‌سوم قرار دارد.

سوددهی بالای سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی

مدیرعامل شرکت صناپ با اشاره به دیگر مزیت‌های این نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی که به همت فولاد مبارکه راه‌اندازی شده است، گفت: کل مالکیت، مدیریت، مهندسی و اجرای پروژه به‌صورت داخلی انجام می‌شود و ۴ هزار نفر در حال حاضر مشغول به کار هستند تا این ظرفیت را به ثمر برسانند.

وی با اشاره به سوددهی بالای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: بازگشت سرمایه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ما بین ۴.۵ تا ۵ سال است.

جعفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: با توجه شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردمی است، فولاد مبارکه برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر کوچک‌تر با مشارکت مردم نیز برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل خبر داد: تولید سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار فولاد متیل

مدیرعامل شرکت فولاد متیل در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری و راهکار‌های راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس گفت: تولید سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار شرکت فولاد متیل قرار گرفته است.

محمد تاجمیرریاحی اظهار کرد: فولاد متیل هم‌زمان با فولاد مبارکه تأسیس شد و شرکت‌های متعددی را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است و امروز ۲۲ شرکت خدماتی زیرمجموعه این هلدینگ در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند.

محمد تاجمیرریاحی با بیان اینکه هلدینگ متیل به حوزه تولید انرژی برق نیز ورود کرده است، افزود: با بررسی روند تولید سازه‌های نیروگاه خورشیدی، تولید این سازه‌ها را با خریداری شرکت نام‌آوران مهر صنعت (از شرکت‌های سرمایه‌پذیر فولاد مبارکه) تحت پوشش مجموعه خود قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل گفت: در حال حاضر آمادگی طراحی و ساخت سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی را داریم. ما امروز در این حوزه دارای مزیت رقابتی هستیم و یکی از این مزیت‌ها این است که ما تحت پوشش فولاد مبارکه هستیم و به‌خوبی می‌توانیم از ورق‌های با کیفیت برای تولید این سازه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شرکت نام‌آوران مهر صنعت از ظرفیت‌های علمی نیز برای تولید سازه‌های نیروگاهی استفاده می‌کنیم، افزود: تاکنون پروژه‌هایی با حدود تولید ۵۰ مگاوات سازه را انجام داده‌ایم و تولید سازه با ۳۰ مگاوات ظرفیت نیز در دستور کار است.

تاجمیرریاحی با اشاره به لزوم بومی‌سازی سازه‌های نیروگاهی در کشور ابراز کرد: بسیاری از این سازه‌ها برای واردات با توانمندی‌های کشور طراح تولید شده و شاید مزیت‌هایی در سبک‌سازی و مقاوم‌سازی اول سازه داشته باشد که می‌توان آن را با بخشی از ضخامت و کیفیت جابه‌جا کرد.

وی تصریح کرد: ما در فولاد متیل ساخت داخلی سازه‌ها را به‌صورت کامل در دستور کار داریم تا از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل با بیان اینکه شرکت فولاد متیل تاکنون سازه‌های مختلفی را تولید کرده است، افزود: برای مثال سازه محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد متیل تولید شده است.

وی افزود: شرکت فولاد متیل تاکنون در حوزه ساخت سازه‌های نیروگاه خورشیدی به‌صورت مستقیم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است. مجموعه سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت فولاد متیل حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و سرمایه‌گذاری سازه‌های نیروگاه خورشیدی نیز در قالب این سرمایه‌گذاری‌هاست.

تاجمیرریاحی با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید هر یک مگاوات برق خورشیدی باید سازه‌های آن را با ۳۵ هزار دلار وارد کشور کنیم، گفت: پیش‌بینی ما این است که باید در کشور تا ۳ سال آینده ۵ میلیون مگاوات برق تولید کنیم که برای واردات این تعداد سازه باید حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما بیشتر در قالب تفاهم‌نامه با مجموعه‌ها در زمینه تولید سازه همکاری خواهیم داشت، افزود: این فعالیت‌ها شروع شده و پروژه‌هایی را در کشور داریم.

وی عنوان کرد: در چشم‌انداز کشور تولید ۱۵ هزار مگاوات برق خورشیدی برنامه‌ریزی شده است؛ این در حالی است که تاکنون تولید ۹ هزار مگاوات برق به‌صورت طرح ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل با بیان اینکه ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: امیدواریم این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی و مردم به انجام برسانیم.

تاجمیرریاحی در ادامه با بیان اینکه حدود ۸ ماه است که در زمینه تولید سازه‌ها ورود کرده‌ایم، گفت: سعی داریم این حوزه را هم پوشش دهیم و از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه متیل در نقاط مختلف کشور استفاده کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اقدام خوب فولاد مبارکه در حوزه خودتامینی انرژی

حمیدرضا فولادگر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه فولاد مبارکه در دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر گفت: اگر بخواهیم در سطح ملی و استانی به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم و رشد ۸ درصدی اقتصادی را محقق سازیم، باید به سمت پروژه‌های بزرگ و به‌ویژه تجدیدپذیر برویم و ازاین‌رو باید مرتب از سوی بخش صنعت، معدن، کشاورزی، حمل‌ونقل، اصناف و … تقاضای برق داشته باشیم. امروز نیز با محدودیت تولید برق حرارتی روبه‌رو هستیم و باید منابع تولید انرژی را متنوع کنیم و به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برویم. برای توسعه کشور، منابع دولت محدود است و باید از منابع غیردولتی ازجمله صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه استفاده کنیم و خود این صنایع باید به فکر حل مشکل تأمین انرژی باشند. فولاد مبارکه در این زمینه ورود خوبی داشته و با راه‌اندازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی و ۶۰۰ مگاواتی نه‌تن‌ها برای رفع نیاز خود برنامه‌ریزی داشته، بلکه می‌تواند مازاد آن را در اختیار دیگر بخش‌ها قرار دهد.

رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی با وجود ناترازی‌های انرژی محقق نخواهد شد

وی در پنل تخصصی چالش‌ها و راهکار‌های بهبود سیاست‌گذاری انرژی تجدیدپذیر در ایران نیز گفت: حدود ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق داریم که جبران آن نیاز به زیرساخت و کمک بخش خصوصی دارد؛ چراکه با وجود ناترازی‌ها، رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه محقق نخواهد شد.

فولادگر اظهار کرد: فرصت‌سوزی بسیاری در توسعه و پیشرفت استان صورت گرفته و از قابلیت‌های موجود استان از جمله نیروی انسانی ماهر و متخصص، ظرفیت‌های بزرگ سخت‌افزاری، صنعتی، کشاورزی، صنایع غذایی، گردشگری و شرایط اقلیمی به‌خوبی بهره‌برداری نشده است.

وی افزود: هرچند این استان ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و نگاه برخورداری به آن می‌شود، اما استفاده مناسبی از این ظرفیت‌ها نشده است. اصفهان جایگاه بالای خود را از دست داده و نیاز به هم‌افزایی بیشتری نسبت به امکانات موجود استان احساس می‌شود تا اصفهان بتواند پیشران توسعه باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید منتظر اعتبارات دولتی برای توسعه استان باشیم. همین که دولت تنها مجوز دهد و حمایت کند و ما را از حق واقعی استان محروم نکند و راه را برای سرمایه‌گذاری خصوصی هموار کند، کفایت می‌کند.

وی علت عدم استقبال بخش خصوصی را قیمت‌گذاری و به‌روز نشدن آن دانست و افزود: تسهیلات نامناسب و اینکه دولت خریدار اصلی است از جمله دلایل آن است.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان تصریح کرد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گام بلند و نوآورانه‌ای فولاد مبارکه برای کمک به آینده کشور است

علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در حاشیه بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه در دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر گفت: یکی از افتخاراتی که به‌عنوان ایرانی و اصفهانی داریم این است که هرجا نامی از پیشرانی در موضوعات مختلف است، فولاد مبارکه در آن ورود کرده است. برخی از کار‌ها به‌گونه‌ای است که همه‌کس توان انجام آن را ندارند و فولاد مبارکه همه آینده خود را در بحث‌های تجاری و منافع مادی نمی‌بیند. ورود این شرکت در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گام بلند و نوآورانه‌ای است که فارغ از سیاست‌های مسوولیت اجتماعی بوده و کمکی به آینده کشور است. امروز نام فولاد مبارکه با پیشرانی در موضوعات مختلف گره خورده است.

گفتنی است هم‌زمان با این نمایشگاه نیز چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی برگزار شد. این نمایشگاه از ۳ تا ۶ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان آماده پذیرایی از علاقه‌مندان بود.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده