تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۳۷۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته کم‌نوسان بورس‌های عربی

هفته کم‌نوسان بورس‌های عربی
‌می‌متالز - عملکرد بورس‌های عربی منطقه در هفته گذشته عمدتا مثبت بود به طوری که از مجموع ۸ بورس سبز رنگ، شاخص ۴ بورس بیش از دو درصد بالا رفت.

به گزارش می‌متالز، عملکرد بورس‌های عربی منطقه در هفته گذشته عمدتا مثبت بود به طوری‌ که از مجموع ۸ بورس سبز رنگ، شاخص ۴ بورس عربستان، دوبی، کویت و لبنان بیش از دو درصد بالا رفت و شاخص بورس‌های قطر و مصر بیش از یک و ابوظبی و عراق هم کم‌تر از یک درصد رشد داشتند.

از سوی دیگر، در هفته گذشته شاخص ۴ بورس منفی شد که مانند هفته ماقبل، بورس فلسطین با بیش از یک درصد افت، بدترین عملکرد را داشت. شاخص بورس‌های بحرین، عمان و اردن هم کم‌تر از یک درصد منفی شدند.

روند کاهشی بهای نفت خام

این گزارش می‌افزاید؛ بهای نفت خام کاهشی شد که علت آن، افزایش تولید نفت لیبی و ائتلاف بیشتر اعضای اوپک‌پلاس بود. البته با اقدامات اقتصادی دولت چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده طلای سیاه، یعنی کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکی، قدری از فشار این کاهش کاسته شد.

رشد بهای طلای جهانی

همچنین، گرچه بهای طلا در اواخر هفته کاهشی شد، اما در مجموع این فلز قیمتی رشد هفتگی را ثبت کرد. انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره ایالات متحده و انتظار فعالان بازار از انتشار گزارش کلیدی بهره علت این مهم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده