تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۳۸۴۱
سرویس خبر : انرژی
در مقایسه با ماه‌های گذشته رقم خورد؛

رشد ۷ درصدی درآمد "بوعلی"

رشد ۷ درصدی درآمد
‌می‌متالز - پتروشیمی بوعلی "بوعلی" در ماه گذشته ۵.۹ همت درآمد کسب کرده که در مقایسه با میانگین ماه‌های گذشته رشدی ۷درصدی را محقق کرده است.

به گزارش می‌متالز، پتروشیمی بوعلی "بوعلی" در ماه گذشته ۵.۹ همت درآمد کسب کرده که در مقایسه با میانگین ماه‌های گذشته رشدی ۷درصدی را محقق کرده است. فروش ریفرمیت این پتروشیمی در این ماه۱.۴ همت بود که نسبت به ماه قبل افت ۲۰درصدی داشته است.

در این ماه "بوعلی" ۳۰ میلیون دلار برش سنگین صادر کرده که بیشترین مقدار در امسال به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است، نرخ برش سنگین صادراتی در این ماه از ۶۳۱ دلار به ۶۸۳ دلار رشد را به ثبت رسانده و ریفرمیت هم زمان از ۸۲۲ دلار به ۷۰۰ دلار سقوط کرد که این تغییر در فروش صادراتی شرکت را نیز می‌توان به این مقوله نسبت داد.

همچنین، تولید ریفرمیت "بوعلی" بیشترین مقدار خود را در ۱۰ ماه گذشته محقق ساخت. "بوعلی" ۵۳ هزار تن ریفرمیت تولید کرد. 

بر اساس این گزارش، در مجموع تولیدات شرکت نسبت به مردادماه افت ۲۶درصد داشتند. در فروش شرکت تقریبا تمامی ریفرمیت تولیدی خود را فروخت. تناژ فروش برش سبک در این ماه با ۶۳٪ رشد به ۲۶ هزار تن رسید.

نرخ ریفرمیت در داخل نسبت به خارج تغییرات کمتری داشت و با نرخ ۶۵۸ دلار معامله شد و این تغییر نشان دهنده افت ۱۰ دلاری است. برش سنگین شاهد رشد اندکی بود. هرچند نرخ این محصول هنوز با ماه‌های گذشته فاصله قابل توجهی دارد، اما در داخل به نرخ ۶۲۵ دلار به فروش رفت.

پتروشیمی بوعلی از ابتدای سال مالی تاکنون ۱۲.۲ همت فروش را ثبت کرده که در مقایسه با سال گذشته خود ۱۲.۶ بیشتر است. فروش این پتروشیمی در نیمه نخست سال تغییر چندانی نداشته، اما با توجه به تفییرات نرخ‌ها بر فروش آن اثرگذار بود. 

فروش ریفرمیت به طور مثال ۷۶درصد کاهش داشته و هم‌زمان شاهد رشد ۲ برابری برش سبک بودیم. نرخ برش سبک نیز در این مدت رشد ۶۴درصدی را ثبت کرده است.

در سه ماه اخیر نیز قیمت سهم "بوعلی" رشد ۷.۲ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده