تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۴۰۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طاهری در صحن مجلس:

حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد

حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و بانک مرکزی باید به نیاز‌های این حوزه توجه کند.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی طاهری» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در تأمین و تخصیص نیاز‌های ارزی واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور اظهار کرد: حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و اگر بانک مرکزی ۳۵ میلیارد دلار به این موضوع تخصیص دهد صرفاً ۵۰ درصد از نیاز‌های بخش صنعت و معدن کشور تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: سیاست‌های ارزی غلط است چراکه صادرکنندگان تمایل ندارند ارز خود را عرضه کنند و دریافت کنند ارز نیز تمایل ندارند بیش از نیاز ارز بگیرند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های بانک مرکزی، تقاضا برای دریافت ارز افزایش یافته و صادرکنندگان تمایل دارند «کم اظهاری» کنند و واردکنندگان هم می‌خواهند «بیش اظهاری» داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد بنده آن است که سامانه تخصیص ارز به سازمان امور مالیاتی متصل شود تا کسانی که متقاضی دریافت ارز هستند مالیات تولید حاصل از دریافت ارز را پرداخت کنند و این کار باعث می‌شود ما شاهد بیش اظهاری نباشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده