تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۴۱۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
حضور بلوم و بیلت فخوز در ۲ بازار داخلی و صادراتی؛

فولاد خوزستان مسیر نزولی خود را تغییر داد

فولاد خوزستان مسیر نزولی خود را تغییر داد
‌می‌متالز - محصولاتی که فولاد خوزستان از فروش آنها در بازار صادراتی توانست به درآمدزایی برسد مربوط به بلوم و بیلت بود و از ابتدای سال مالی تاکنون به این سبد آهن اسفنجی را نیز باید اضافه کرد.

به گزارش می‌متالز، فولاد خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۳ درآمد عملیاتی که از فروش محصولات تولیدی خود شناسایی کرد برابر با ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان بود و همچنین "فخوز" در ۶ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی درآمد تجمیعی که از خود در این دوره بر جای گذاشت برابر با ۳۲ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان بود.

درآمد ماهانه‌ای که فولاد خوزستان در شهریورماه به ثبت رساند از فروش محصولات در بازار داخل و خارج از کشور بود، بیشترین درآمدزایی "فخوز" از فروش در بازار داخل کشور با ۳ هزار و ۶۷ میلیارد تومان بود، این میزان درآمد به دست آمده در بازار داخل کشور دربرگیرنده‌ی ۹۵ درصد از درآمد شهریورماه بود.

فولاد خوزستان مسیر نزولی خود را تغییر داد+بورس نیوز
شرکت فولاد خوزستان در شهریورماه از فروش محصولات در بازار صادراتی به درآمد ۱۷۵ میلیارد تومانی دست یافت و از ابتدای سال مالی نیز توانست در این بازار به درآمد ۵ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی برسد.

عملکرد درآمدی فولاد خوزستان در شهریورماه

همان‌طور که گفته شد فولاد خوزستان در شهریورماه ۱۴۰۳ میزان درآمد ماهانه خود را در سامانه کدال برابر با ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران خود رساند، اکنون درآمد ماهانه‌ای که این شرکت فولادی در شهریورماه از خود بر جای گذاشت در مقایسه با ماه گذشته رشد ۳۰ درصدی (معادل ۷۴۶ میلیارد تومان) را تجربه کرد.

فولاد خوزستان مسیر نزولی خود را تغییر داد+بورس نیوز
بیشترین میزان درآمدی که فولاد خوزستان از فروش محصولات خود به دست آورد مربوط به فروش محصول «بلوم و بیلت داخلی» با یک هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان بود که دربرگیرنده ۴۶ درصد از درآمد ماهانه این شرکت بود، نرخ فروش «بلوم و بیلت داخلی» در شهریورماه ۲۲ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت و همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به ماه گذشته تغییر عمده‌ای را به همراه نداشت.

محصولاتی که فولاد خوزستان از فروش آنها در بازار صادراتی توانست به درآمدزایی برسد مربوط به بلوم و بیلت بود. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز علاوه بر بلوم و بیلت، آهن اسفنجی نیز در سبد معاملات فخوز قرار داشت.

روند فروش محصولات فولاد خوزستان

فولاد خوزستان مسیر نزولی خود را تغییر داد+بورس نیوز
مقدار فروش ماهانه فولاد خوزستان در ششمین ماه از سال جاری ۱۸۶ هزار و ۲۹۴ تن از محصولات خود را به فروش رساند. بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به بازار داخلی با ۱۷۸ هزار تن بود، مقدار فروش تجمیعی این شرکت فولادی در ۶ ماه گذشته یک میلیون و ۶۷۴ هزار تن اعلام شد. مقدار فروش ماهانه شرکت فولاد خوزستان در شهریورماه نسبت به شهریورماه مردادماه ۱۷ درصد افزایش فروش را به همراه داشت.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده