تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۶۰۵
سرویس خبر : انرژی

همکاری پالایشگاه‌های پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان

همکاری پالایشگاه‌های پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان
‌می‌متالز - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:مدیران بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور نگاه بسیار ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی دارند. با بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و دانش‌بنیان همکاری بسیار نزدیکی داریم.

به گزارش می‌متالز به نقل از وزارت نفت، «احمد باهوش» دراین‌باره توضیح داد: سازندگان داخلی همواره اثبات کرده‌اند که در کنار مجتمع گاز پارس جنوبی هستند و اکنون مدیران این مجموعه استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌ها و سازندگان داخلی را اولویت نخست خود می‌دانند.

وی ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰۰ شرکت تولیدی در حوزه‌های بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اولی‌ها به‌منظور تأمین قطعات و تجهیزات حیاتی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه همکاری دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برخی از این شرکت‌ها در قالب کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آنها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد، ضمن آنکه با پارک‌های علم و فناوری که شامل چند مجموعه است نیز همکاری مستقیم دارد، امید داریم در نیمه دوم امسال با برنامه‌ریزی منظم بتوانیم این مسیر را به صورت گسترده ادامه دهیم.

باهوش تصریح کرد: استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌ها و سازندگان ایرانی در حمایت از تولید مستمر و پایدار این مجموعه بزرگ گازی کشور و خاورمیانه انجام می‌شود که این مهم در انجام عملیات تعمیرات اساسی امسال نقش بسیار مهمی داشته و توانسته است کیفیت تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه را افزایش دهد.

به گفته وی، بر همین اساس و با توجه به اقدام‌های انجام‌شده در بخش تجهیزات دوار دانش فنی توربواکسپندر‌ها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که فناوری آن در اختیار ۴ تا ۵ شرکت از کشور‌های ژاپن، آمریکا، چین و چند کشور اروپایی بود، کامل بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز و راهبردی سراسر پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی بومی‌سازی شده است و انتظار داریم در سایه همکاری بسیار شایسته با سازندگان و شرکت‌های تولیدکننده داخلی این توان امسال ۱۰۰ درصدی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده