تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۵۴۶۷۲
سرویس خبر : انرژی

کمبود انرژی اشتغال‌زایی و صادرات را تحت‌ شعاع قرار داده است/ سوءمدیریت مشهود است

کمبود انرژی اشتغال‌زایی و صادرات را تحت‌ شعاع قرار داده است/ سوءمدیریت مشهود است
‌می‌متالز - نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: کمبود برق و گاز طی سال‌های اخیر سبب شده یا به خانه‌های مردم یا به صنایع بزرگ و کوچک خاموشی دهیم که در هر دو حالت به اقتصاد و جامعه آسیب‌زده می‌شود و اشتغال‌زایی و صادرات را تحت‌ شعاع قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، عبدالوحید فیاضی با انتقاد از ناترازی شدید انرژی در کشور، گفت: به‌یقین یکی از مسائل مهم کشور ناترازی بالای انرژی است البته دلایل متعددی پیرامون این مساله وجود دارد، به عنوان مثال گاهی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه ناهماهنگ بوده، بدین معنا که جایابی برای سدسازی از اصول متقنی پیروی نکرده، لذا در جایی که نیاز بوده، سد ساخت نشده و بلاعکس در جایی که به سدسازی نیاز داشتیم این اتفاق نیفتاده است و این دست از اتفاقات سبب شده ما امروز در تامین برق دچار مشکل شویم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود برق و گاز طی سال‌های اخیر سبب شده یا به خانه‌های مردم یا به صنایع بزرگ و کوچک خاموشی دهیم که در هر دو حالت به اقتصاد و جامعه آسیب زده می‌شود و اشتغال‌زایی، صادرات را تحت‌شعاع قرار می‌دهد و حتی با ادامه این شرایط سرمایه‌گذاری ملی امکان‌پذیر نیست.

وی نبود سرمایه‌گذار و بوروکراسی شدید اداری را دو عامل اصلی ناترازی در کشور دانست و افزود: ساخت نیروگاه‌های کوچک و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند این مشکل را به مرور حل کند، اما سوءمدیریت در این مساله کاملا مشهود است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد:ارائه برنامه و فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف ضروری است، همچنین استاندارسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی مساله بسیار مهمی است که می‌تواند مصرف را بهینه کرده و از اتلاف انرژی به‌طور چشمگیری جلوگیری کند، بنابراین وزارتخانه‌ها باید به سمت تولید وسایل استاندارد حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده