تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۴۷۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سیمان غرب:

پاسخ به تقاضای مشتریان "سغرب" در زمان قطع برق/ سند تک برگ زمین‌های کارخانه "سغرب" اخذ شد

پاسخ به تقاضای مشتریان
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سیمان غرب گفت: سند تک برگ زمین‌های کارخانه که بخش عمده معدن مارل را تشکیل می‌دهند نیز دریافت شد. سهامداران هیچگونه دغدغه درخصوص تهدیداتی که آینده شرکت را به خطر بیندازد، نداشته باشند.

به گزارش می‌متالز، مسعود جلیلیان، مدیرعامل شرکت سیمان غرب درخصوص عملکرد شرکت، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال که اکثر کارخانه‌ها در این باره مشکلاتی دارند، ما نیز مشکلات، فرصت‌ها و تهدید‌هایی داشتیم و چه فرصت‌هایی علیرغم تهدید‌ها برای ما پیش آمد.

وی افزود: اولین تهدید، مساله قطع برق بود. این قطعی برق طبق برنامه نبود و مشخص نبود که چه مقدار قطعی برق خواهیم داشت. علیرغم اینکه مصرف کل کارخانه برای تولید ۱۰۰ درصدی ۲۵ مگاوات بود، به ما ۳ مگاوات در حد یک روشنایی و سرمایش برق داده می‌شود.

جلیلیان ادامه داد: تنها اقدامی که انجام دادیم این بود که دو دیزل ژنراتور ۲.۵ مگاوات داشتیم که حدود ۴۰ سال متوقف بود. در سال گذشته آن را بازسازی کردیم و وارد مدار شد. با ۵ مگاوات و ۳ مگاوات برقی که به ما دادند توانستیم بخشی از کلینکری که به عنوان ذخیره استراتژیک داشتیم استفاده کنیم. در بخش دیگر برای سودآوری شرکت و پوشش هزینه‌ها از کارخانه‌هایی که دپوی کلینکر داشتند، اما فاقد بازار مصرف مناسب بودند، مقداری کلینکر خریداری کردیم تا بتوانیم به تقاضای مشتریان پاسخ دهیم. از آنجایی که مشکل قطع برق به این صورت در بودجه دیده نشده بود، ما نتوانستیم بودجه را طبق برنامه پوشش دهیم.

مدیرعامل شرکت سیمان غرب در این باره خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه دوم نیز قطع گاز داریم و باید از مازوت به عنوان سوخت جایگزین استفاده کنیم. با تجربیات سال گذشته محاسبه کردیم که مصرف ۳ ماهه ما بین ۳۲ تا ۳۵ میلیون لیتر است. ما ذخیره ۱۵ میلیون لیتری داشتیم، ۱۰ میلیون لیتر را با مصوبه هیات مدیره در سال گذشته دریافت کردیم و امیدواریم در ۴ ماه آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم تا مشکل تولید ناشی از قطع گاز را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ مشکلاتی داشتیم که اعتماد سهامداران کم شده بود. معارضین به دنبال زمین‌های معدن کارخانه بودند که مقدار آن کم نبود. یک قطعه زمین بالغ بر ۴۳۰ هکتار است که افزایش سرمایه فعلی از آن محل انجام می‌شود. دیگری معدن آهک است که ذخیره آن ۱۲ میلیون تن بوده است. این زمین در منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار گرفته بود و پروانه بهره‌برداری آن نیز تمدید نمی‌شد. با پیگیری شرکت و هماهنگی مسوولان استانی این مشکل رفع و از سال ۱۴۰۱ پروانه بهره‌برداری آن به مدت ۲۰ دیگر تمدید شد. 

مدیرعامل "سغرب" گفت: سند تک برگ زمین‌های کارخانه که بخش عمده معدن مارل را تشکیل می‌دهند نیز دریافت شد و سهامداران هیچگونه دغدغه درخصوص تهدیداتی که آینده شرکت را به خطر بیندازد، نداشته باشند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده