تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۹۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

حضور متفاوت فولاد مبارکه در نمایشگاه کیش؛ گامی به سوی آینده‌ای سبز

حضور متفاوت فولاد مبارکه در نمایشگاه کیش؛ گامی به سوی آینده‌ای سبز
‌می‌متالز - شرکت فولاد مبارکه با حضوری متفاوت در دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار کیش بار دیگر تعهد خود به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست را به نمایش گذاشت. شرکتی که به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در منطقه، با تمرکز بر راهکار‌های سبز به معرفی پروژه‌های نوآورانه خود در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت پسماندها، کاهش آلاینده‌ها و تولید فولاد با کمترین تأثیرات زیست‌محیطی پرداخته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد مبارکه با حضور در دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار بار دیگر تعهد خود به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه که محلی برای ارائه آخرین دستاورد‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه در زمینه مدیریت منابع و توسعه شهری است، فرصتی مناسب برای این شرکت فراهم کرد تا نقش برجسته خود را در زمینه تولید صنعتی همراه با حفظ استاندارد‌های زیست‌محیطی و پایداری اقتصادی به نمایش بگذارد.

فولاد مبارکه، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در منطقه، با تمرکز بر راهکار‌های سبز به معرفی پروژه‌های نوآورانه خود در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت پسماندها، کاهش آلاینده‌ها و تولید فولاد با کمترین تأثیرات زیست‌محیطی پرداخته است.

غرفه این شرکت نه تنها با فناوری‌های پیشرفته‌ای که برای آینده‌ای سبزتر طراحی شده بودند درخشش داشت، بلکه به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا با فرآیند‌هایی که باعث کاهش مصرف منابع طبیعی و حفظ تعادل اکوسیستم می‌شوند، آشنا شوند.

به عبارتی با میان آمدن مفهوم توسعه پایداری نام فولاد مبارکه نیز از سرآمدان صنایع مسوولیت‌پذیر و متعهد به این حوزه و محیط‌زیست شناخته می‌شود که در چهارچوب و استراتژی مشخص توسعه پایدار (محیط‌زیستی، اجتماعی و حکمرانی) چشم‌انداز آینده سبز خود را تدوین کرده است.

البته گستردگی این موضوع بر کسی پوشیده نیست و فولاد مبارکه چهارچوب استراتژی پایدار خود را در ۱۲ محور اولویت‌بندی کرده که شامل مدیریت آب، انتشار آلاینده‌ها، مدیریت انرژی، اقتصاد چرخشی، استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر، شدت انتشار co۲، عملکرد اقتصادی مسوولانه، نوآوری در فناوری، محصول و فرآیند، اخلاق، شفافیت، حکمرانی خوب، حمایت از جوامع محلی، تعامل با جامعه، سلامت و ایمنی کارکنان می‌شود.

زیست حیوانات در منطقه فولاد مبارکه و به نمایش گذاشتن عکس‌هایی از آنها در این غرفه نشان از زیست مسالمت آمیز زندگی انسان و حیوانات را می‌دهد که زیست بوم فولاد مبارکه مامنی امن برای زیست حیوانات است.

علاوه بر آن کسب نخستین نشان پنج‌ستاره جایزه بین‌المللی تعالی پایداری مبتنی بر حوزه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) توسط فولاد مبارکه سندی شد بر تعهد فولاد مبارکه در توسعه پایدار.

همچنین در غرفه فولاد مبارکه، مدیران نیز در نشست‌های تخصصی نمایشگاه به تبادل نظر با دیگر شرکت‌های پیشرو در زمینه پایداری و فناوری‌های نوین پرداختند و توانستند با ارائه تجربیات و دانش فنی خود، چشم‌انداز روشنی از همکاری‌های آینده را ترسیم کنند. این حضور پررنگ نه تنها به تثبیت جایگاه فولاد مبارکه در حوزه توسعه پایدار کمک کرد، بلکه نشان‌دهنده تعهد همیشگی این شرکت به ایجاد ارزش‌های بلندمدت برای جامعه و محیط زیست بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده