تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۵۵۱۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سرچشمه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران پروژه دره‌زار:

جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار به‌دست می‌آید

جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار به‌دست می‌آید
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار، اقتصاد چرخشی، تعالی سرمایه انسانی و توسعه صنایع پایین‌دستی به‌دست می‌آید.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مهندس «اصغر صالحی» در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران «پروژه احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار» با ذکر برخی ویژگی‌ها و مشخصات این پروژه، اظهار کرد: کارخانه تغلیظ مس دره‌زار به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر از ابتدای سنگ‌شکن تا بخش فلوتاسیون اجرا شده که ظرفیت تولید این کارخانه ۱۴۳ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۶ درصد است و به تولید ۳۵ هزار و ۷۰۰ تن کاتد منجر خواهد شد.

وی افزود: طول نوار نقاله در این پروژه ۴.۵ کیلومتر است که در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور احداث شده و این پروژه را در کشور بی‌نظیر کرده است. همچنین خط لوله انتقال نیز در این پروژه ۸.۵ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ۳۱ ماه مفید زمان برده است، ادامه داد: میزان اعتبار هزینه‌شده برای احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار ۱۸۸ میلیون یورو و حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و تعداد زیادی به‌صورت مستقیم در این پروژه یاد کرد و گفت: در طول پیک کاری احداث این پروژه ۱۵۰۰ نفر مشغول به‌کار بوده‌اند.

صالحی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ازسوی رهبر معظم انقلاب، افزود: جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار، اقتصاد چرخشی، تعالی سرمایه انسانی و توسعه صنایع پایین‌دستی به‌دست می‌آید.

وی در پایان، از دست‌اندرکاران پروژه احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار تقدیر کرد و افزود: از مدیرعامل و هیات‌مدیره شرکت مس که با جدیت پیگیر اجرای این پروژه و پروژه‌های دیگر در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بوده‌اند قدردانی می‌کنم.

جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار به‌دست می‌آید

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده