تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۵۵۲۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هشتمین همایش ملی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور در شهرستان میبد برگزار شد

هشتمین همایش ملی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور در شهرستان میبد برگزار شد
‌می‌متالز - «محمود عزیزیان» رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده ایران در این همایش، بتن سبک اتوکلاو شده را یکی از مصالح مدرن و استراتژیک در صنعت ساختمان خواند و گفت: این محصول ساختمان را به لحاظ هدر رفت انرژی سرمایشی و گرمایشی عایق و به لحاظ سبک بودن ساختمان را در برابر زلزله ایمن می‌کند.

به گزارش می‌متالز، عزیزیان با بیان اینکه به لحاظ قیمت تمام‌شده هم نسبت به مصالح دیگر ارزان‌تر است، افزود: امیدواریم بتوانیم این محصول را با گرفتن کد استاندارد، جایگزین مصالح سنتی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۸ کارخانه تولید بتن سبک اتوکلاو شده در ایران فعالند و محصولات آن به کشور‌های عراق، کویت، عمان، امارات، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان صادر می‌شود.

فرهمند رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد هم گفت: این محصول نقش بسیار مهمی در جداره‌های خارجی ساختمان دارد و با توجه به اینکه در کشور در موضوع صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها در شرایط خوبی نیستیم، استفاده از بتن سبک با رعایت نقاط فنی و اجرایی دقیق، بر اساس تاییدیه‌هایی که از مراجع ذی‌صلاح صادر می‌شود می‌توان نقش موثری در آینده بهتر صنعت ساختمان داشت.

فرهمند رونق این محصول را در گرو اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه خواند و گفت: قطعا هر نوع تغییری نسبت به روش‌های سنتی قبل، نیازمند به گذر زمان و فرهنگ‌سازی است که امیدواریم با این برنامه‌ها که انجمن تولیدکنندگان در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و تبیین ویژگی‌های این محصول در کاهش هزینه‌های ساختمان و تقویت سبد خانوار در هزینه‌ها در بهره‌برداری از ساختمان‌ها در نظر دارند؛ شاهد رونق این محصول و برداشتن چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان باشیم.

وی تصریح کرد: امروزه در دنیا توجه ویژه‌ایی بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده است و قطعا تحولاتی که در این صنعت در دنیا شاهدیم؛ ساخت‌و‌ساز‌ها به سمت ممانعت از هدر رفت انرژی در ساختمان‌ها شکل گرفته که یکی از گزینه‌ها، استفاده از بتن‌های سبک اتوکلاو شده است که امیدواریم در کشور ما هم به زودی این جریان‌سازی شکل بگیرد.

تعدادی از تولیدکنندگان هم در این همایش نظرات و پیشنهادات خود را در راستای تولید این محصول و به کارگیری آن در ساخت‌و‌ساز ارائه کردند.

منبع: استانداری یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده