تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۳۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انعقاد قرارداد ۲۳ طرح پژوهشی کاربردی در ایمیدرو

انعقاد قرارداد ۲۳ طرح پژوهشی کاربردی در ایمیدرو
‌می‌متالز - سرپرست پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان طی نیمه نخست امسال، ۲۳ طرح پژوهشی کاربردی در بخش معدن و صنایع معدنی تصویب و بخش قابل توجهی از قرارداد‌های آن را منعقد کرده است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد فرشاد با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه ایمیدرو برای اجرای طرح‌های پژوهشی در نیمه نخست ۱۴۰۳، حدود ۶۶۲ میلیارد ریال هزینه کرده است، گفت: از طرح‌های پژوهشی تصویب شده، قرارداد‌های ۱۵ طرح پژوهشی به طور مستقیم توسط ایمیدرو منعقد شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت، ۶ طرح پژوهشی دیگر در راستای مصوبه تفویض فعالیت‌های سامانه ساتع (سامانه اجرایی عرضه و تقاضای پژوهشی)، از سوی شرکت ملی فولاد ایران و ۲ طرح پژوهشی دیگر توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عقد قرارداد شده است.

سرپرست پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان در راستای بهره‌مندی از توانمندی‌های دانشگاه برای رفع چالش‌های بخش معدن و صنایع معدنی اقدام کرده است، گفت: بخش قابل توجهی از قرارداد‌های منعقده در جهت اجرای طرح‌های پژوهشی، به طور مستقیم با دانشگاه است.

وی ادامه داد: ارتقای همکاری با مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در طرح‌های پژوهشی، مورد توجه بوده است. طرح‌های یاد شده در صنایع طلا، فولاد، آلومینیوم، آنتیموان و نیز حوزه‌های اچ اس ایی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست)، زیرساختی، هوش مصنوعی، اکتشاف، بهره‌وری، پرعیارسازی باطله‌ها و ... است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین