تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۵۴۱۴
سرویس خبر : انرژی

نفت عقب‌نشینی کرد

نفت عقب‌نشینی کرد
‌می‌متالز - قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، پس از انتشار آمار کاهش تورم چین و عدم شفافیت درباره برنامه‌های محرک اقتصادی این کشور، همه رشد هفته گذشته خود را از دست داد و کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار کاهش، به ۷۸ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار معادل ۱.۳ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در ابتدای معاملات روز جاری، همه رشد هفته گذشته را از دست دادند و بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافت، اما در ادامه معاملات، تا حدودی بهبود یافتند. نفت برنت هفته گذشته ۹۹ سنت و شاخص نفت آمریکا، یک دلار و ۸۸ سنت افزایش داشت.

بنا بر آمار رسمی که روز شنبه منتشر شد، فشار‌های تورم منفی چین در سپتامبر بدتر شد و کنفرانس مطبوعاتی که همان روز برگزار شد، سرمایه گذاران را درباره اندازه بسته تدابیر محرک مالی برای احیای رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان، در حدس و گمان گذاشت.

خبر منفی از چین، نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال اختلال عرضه در نتیجه تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را تحت الشعاع قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، پریانکا ساچدوا، تحلیلگر شرکت فیلیپ نووآ در یادداشتی نوشت: شاخص قیمت مصرف کننده چین، روند تورم منفی پایدار و مصرف داخلی ضعیف‌تر را با وجود اعلام تدابیر محرک مالی گسترده در سپتامبر نشان داد.

یک مقام عراقی روز شنبه گفت: این کشور ۳.۹۴ میلیون بشکه در روز نفت در سپتامبر تولید کرده که کمتر از سهمیه چهار میلیون بشکه‌ای تعیین شده توسط اوپک پلاس بوده است. این رقم با یافته‌های نظرسنجی رویترز که نشان داد عراق در سپتامبر، ۹۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه، نفت تولید کرده است، مغایرت داشت.

منابع آگاه به رویترز گفتند: مساله پایبندی اعضای اوپک پلاس به سهمیه تولید، موضوع اصلی دیدار وزیران ارشد این گروه در اوایل ماه جاری بود و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، در اولویت برنامه اوپک پلاس بماند.

نفت عقب‌نشینی کرد

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین