تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۵۵۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلومینا در مسیر تولید پایدار/ تولید بیش از ۲۱۰ هزار تن هیدرات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳

آلومینا در مسیر تولید پایدار/ تولید بیش از ۲۱۰ هزار تن هیدرات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳
‌می‌متالز - رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت آلومینای ایران اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان ۱۴۰۳/۰۷/۱۲ شرکت آلومینای ایران توانسته بیش از ۲۱۰ هزار و ۱۰۴ تن هیدرات تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نسبی داشته است.

به گزارش می‌متالز، دکتر حمیدرضا بادکوبه با اعلام این خبر گفت: این مهم در شرایطی تحقق یافت که مدت زمان محدودیت برق از ۶۶ روز در سال۱۴۰۲ به ۱۱۰ روز در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین مدول بوکسیت از ۳/۷۵ در مدت مشابه سال گذشته به ۳/۷۴ در سال جاری و محتوای AL۲O۳ خوراک ورودی به کارخانه از ۴۷/۴۸ سال قبل به ۴۷/۳۹ در مدت مورد نظر در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است.

دکتر بادکوبه خاطر نشان ساخت: در این شرایط شرکت آلومینای ایران با اتخاذ تدابیر مناسب توانسته توقفات خطوط انحلال را از میزان ۳۱۶۸ ساعت در ۱۲ مهرماه سال قبل به ۱۹۵۸ ساعت در سال جاری برساند که این کاهش توقفات منجر به افزایش دبی انحلال از ۳۷۴ متر مکعب بر ساعت به ۴۰۵ متر مکعب بر ساعت شده است.

وی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای کسب این دستاورد را استفاده از بوکسیت ریزدانه جهت افزایش ظرفیت آسیا‌ها در زمان محدودیت برق اعلام کرد و گفت: بر این اساس قبل از شروع پیک برق گروه‌های عملیات و تعمیرات جهت آمادگی برای پیک برق، شارژ گلوله تکمیلی را در نیمه خرداد ۱۴۰۳ انجام داده و قبل از استفاده از بوکسیت ریزدانه، تناژ کاری آسیا‌ها به ۴۸ تن بر ساعت افزایش یافت.

وی افزود: این در حالی است که با استفاده از بوکسیت ریزدانه ظرفیت کاری آسیا‌ها از متوسط ۴۸ تن بر ساعت به ۵۴/۸ تن بر ساعت در زمان پیک برق افزایش یافت.

دکتر بادکوبه ابراز امیدواری کرد: با استفاده از توان متخصصان و زحمتکشان شرکت بتوان در مدت محدودیت مصرف گاز در فصل سرد نیز با اتخاذ تدابیر مناسب از شرایط پیش رو با موفقیت عبور کرده و سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در مسیر تولید پایدار در شرکت آلومینای ایران بدانیم.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین