تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۵۶۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صف طولانی خرید سهام هپکو در روز‌های پُر افت و خیز بورس

صف طولانی خرید سهام هپکو در روز‌های پُر افت و خیز بورس
‌می‌متالز - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سهام شرکت هپکو در روز‌هایی که بورس شرایط پُر افت و خیزی را تجربه می‌کند، با صف طولانی خرید روبرو است.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد جمالیان» روز چهارشنبه افزود: شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو سال ۱۳۹۹ و با واگذاری به سازمان تامین اجتماعی مسیر رشد و پیشرفت را در پیش گرفت و با بازگشت به مدار تولید، پس از ۱۵سال به سوددهی رسیده است و این اخبار خوش از رونق تولید در هپکو اقبال فعالان بازار سرمایه و بورس از سهام این شرکت بیشتر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه، فعالان بازار سرمایه از سهام شرکت هپکو استقبال کرده‌اند، ادامه داد: به تولید نشستن هپکو پس از یک دهه رکود، اتفاق مبارکی از فعالان اقتصادی، معدنکاران، شهرداری‌ها و مشتریان را به خود جلب کرده و این امر ثبت سفارش و رشد تولید را به همراه دارد و در نتیجه رونق تولید در این مجموعه رشد سهام و صف خرید طولانی این صنعت بزرگ را رقم می‌زند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هپکو یکی از کارخانه‌های خاص و بزرگ استان مرکزی است که روز‌های پرچالشی را گذراند، اما در طول ۲ سال اخیر به عرصه تولید بازگشته و موفق به عقد قرارداد‌های خوب و حتی صادرات شده است و با رسیدن به شرایط سوددهی پس از ۱۵ سال عملا از حالت زیاندهی خارج شده است.

جمالیان افزود: اخبار خوب و بازگشت هپکو به تولید باعث شده است که فعالان بازار سرمایه و بورس برای خرید سهام این شرکت ترغیب شود به طوری که روز گذشته حجم معاملات "تپکو"؛ نماد بورسی شرکت هپکو (تعداد سهام خریداری‌شده و فروش‌رفته) معادل M ۲۸.۲۲۱ میلیون شد و ارزش معاملات این سهم به B ۵۸.۶۵۸ میلیارد ریال رسید و ارزش بازار این سهم هم B به ۴۳.۸۹۱.۲۹۶ میلیارد ریال در سایت tsetmc.com اعلام شد.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش قیمت این سهم روز گذشته ۲.۰۶۶ ریال بود و آخرین معامله هم به قیمت ۲.۱۲۷ ریال انجام شد و عملا شاهد صف خرید سهام این شرکت در بازار بورس بودیم.

جمالیان اضافه کرد: با وجود این فراز و فرود‌های بازار سرمایه و بورس در کشور، وضعیت سهام هپکو در شرایط خوبی قرار دارد و البته هپکو هنوز به ظرفیت واقعی خود در امر تولید نرسیده است و همچنان نیازمند حمایت و توجه است و باید با عقد قرارداد‌های داخلی و خارجی برای رونق آن همچنان تلاش کرد.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین‌آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین