تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۵۶۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید ماشین‌آلات راهداری و معدنی در اردبیل

تولید ماشین‌آلات راهداری و معدنی در اردبیل
‌می‌متالز - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل به جمع استان‌های تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین راهداری و حوزه معادن افزوده شد.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری در جریان بازدید از واحد تولید ماشین‌آلات سنگین راهداری در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: برای اولین بار در شمال‌غرب کشور و در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در اردبیل هستیم.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ دستگاه لودر، ۳۰۰ دستگاه بیل مکانیکی و ۱۵۰ دستگاه گریدر در این کارخانه تولید می‌شود که تنها ۳۰ درصد تجهیزات آن وارداتی و مابقی به صورت بومی تولید و به تکمیل این مجموعه کمک می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۲ دستگاه لودر و گریدر در این کارخانه در مراحل تولید کامل است و قطعاً با گسترش تولید این کارخانه ما از واردات این تجهیزات بی‌نیاز خواهیم شد. بخشی از واردات قطعات آن با تأمین ارز مورد نیاز انجام می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد تومان و تأمین ۳.۵ میلیون دلار برای واردات قطعات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده قطعات تولید داخلی است، ما شاهد اشتغال ۵۰۰ نفر در این مجموعه هستیم که قطعاً در فاز‌های بعدی به گسترش و توسعه آن کمک خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مسوولان استانی به ویژه صنعت، معدن و تجارت خواست تا در تأمین ارز مورد نیاز این کارخانه کمک لازم را انجام داده و به تأمین قطعات داخلی نیز با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش کمک کنند.

بدری اضافه کرد: با تکمیل زنجیره تولید در این بخش، ارزش افزوده بیشتری عاید استان شده و ما به راحتی می‌توانیم نیاز دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حوزه راه، راهداری و صنایع معدنی را با تزریق این دستگاه‌ها تأمین کنیم. ما در استان اردبیل نیازمند توسعه چنین صنایعی هستیم که قطعا با حمایت از سرمایه‌گذاران در این مسیر می‌توان شرایط بهتری را نیز فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده