تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۶۰۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه ۶ هزار خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

عرضه ۶ هزار خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه
‌می‌متالز - مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت در مورد نحوه عرضه خودرو‌های وارداتی و اولویت بندی، گفت: در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از خودرو‌های عرضه شده باشد، قرعه کشی انجام می‌شود و اولویت بندی متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی از طریق قرعه کشی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه ثبت نام خودرو‌های وارداتی از روز چهارشنبه دوم آبان آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان تا هفتم آبان مهلت دارند در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی ثبت نام کنند.

ضیغمی افزود: البته متقاضیان خرید این خودرو‌ها باید قبل از ثبت‌نام نسبت به بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نزد یکی از بانک‌های عامل اقدام کنند که این فرصت تا روز شنبه ۰۵ آبان به متقاضیان داده شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره سقف قیمت واردات خودرو تصریح کرد: سقف قیمت واردات خودرو تغییری نکرده است و در این دوره ۶ هزار خودرو عرضه می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در پاسخ به سوال دیگر درباره زمان تحویل خودرو‌ها به متقاضیان افزود: بر اساس آئین‌نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.

ضیغمی در مورد نحوه عرضه خودرو‌های وارداتی و اولویت بندی، افزود: در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از خودرو‌های عرضه شده باشد، قرعه‌کشی انجام می‌شود و اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۱۱ مدل خودرو وارداتی به متقاضیان عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی از میان خودرو‌های عرضه شده تا ۵ خودرو را انتخاب کنند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره اینکه به نظر می‌رسد سامانه با مشکل مواجه شده است، گفت: سامانه مشکلی ندارد؛ افراد ۲۴ ساعت بعد از وکالتی کردن حساب می‌توانند در سامانه ثبت‌نام و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در خصوص شرط پلاک فعال هم تصریح کرد: شرایط پلاک فعال مانند شرایط قبل است، یعنی برای خودرو با عمر زیر پنج سال که پلاک فعال داشته باشند اعمال می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده