تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۶۰۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده طبس:

دولت در حال واگذاری واحد‌های مسکونی به خانواده جان‌باختگان معدن طبس است

دولت در حال واگذاری واحد‌های مسکونی به خانواده جان‌باختگان معدن طبس است
‌می‌متالز - نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد‌های مسکونی خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس از سوی دولت خریداری شده و کار واگذاری این واحد‌های مسکونی در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، محمد نصیری روز دوشنبه گفت: واحد‌های مسکونی تخصیص یافته به خانواده‌های جان‌باختگان معدن زغال سنگ طبس خریداری شده و کار واگذاری آن در حال انجام است.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت برای خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس واحد مسکونی در کنار دیه آن در نظر گرفته بود، واحد‌های مسکونی خانواده‌های این جان‌باختگان خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات و ایرادات موجود در معدن طبس، اشکالات و ایرادات و نواقص موجود در دیگر معادن کشور نیز در حال رفع است تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.

حادثه انفجار در معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امداد و نجات برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهرماه ادامه یافت و در مجموع پیکر‌های ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با فوت سه نفر، شمار جان‌باختگان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در نشست خبری ۲۴ مهر اعلام کرد: بنا بر تصمیم هیات دولت و برای حمایت از خانواده کارگران جانباخته طبس مقرر شد وزارت راه و شهرسازی یک واحد مسکونی به خانواده معزز ایشان در منطقه محل سکونت اهدا و با پیگیری‌های وزارت کار بعد از اجرای روند انحصار وراثت مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تمامی خانواده‌ها تعلق گیرد.

وی تصریح کرد: ضمن این که با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت کار از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جان‌باختگان دایر خواهد شد، در بحث بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان نیز رایزنی‌هایی با بانک‌های مربوطه صورت گرفته که ان شاءلله بتوان آن‌ها را شامل بخشودگی قرار داد تا شاید اندکی از آلام این عزیزان بکاهد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده