تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۵۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تاکید معاون امور صنایع برتحقق منویات مقام معظم رهبری:

خودکفایی در تولید کاغذ بسته بندی/ عبور از وضعیت تولید و واردات به تولید و صادرات

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام‌کرد: در تولید بسیاری از انواع ‌کاغذ و مقواهای پرمصرف از جمله کاغذ تیشو و کاغذ بسته بندی ( لاینر و فلوتینگ ) سیاست «تولید و واردات» را ظرف ۵ سال به «تولید و صادرات» رسانده ایم و در این حوزه کشور به خودکفایی رسیده است.
خودکفایی در تولید کاغذ بسته بندی/ عبور از وضعیت تولید و واردات به تولید و صادرات

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درگفت و گو با شبکه خبرگفت : خودکفایی در زمینه انواع کاغذ در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در تولید انواع کاغذهایی که وزارت متبوع سیاست گذار بوده است از جمله کاغذ تیشو، روند تولید افزایشی بوده است. تولید تیشو در سال 97 به بیش از 153 هزار تن رسیده و 10 هزار تن نیز صادر شده است.
مقیمی در خصوص کاغذ های بسته بندی نیز توضیح داد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده برای افزایش تولید کاغذ بسته بندی (لاینر و فلوتینگ) علاوه بر تامین نیاز کشور 188 هزار تن صادر شده است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر پیگیری اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص وضعیت کاغذ چاپ ، تحریر و روزنامه گفت : سیاستگذاری در حوزه کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت نبوده و به تازگی توافقاتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بهبود وضعیت تولید صورت گرفته است.
به گفته مقیمی در این حوزه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است و توسعه تولید و جایگزینی صادرات به جای واردات با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر همکاری بین دستگاه ها برای تحقق افزایش تولید خاطر نشان کرد: افزایش تولید نیاز به مساعدت و همکاری های سایربخش های دولتی موثر در این زمینه از جمله وزارت جهاد کشاورزی از نظر مساعدت در زمینه تسهیل در واردات چوب با پوست و زراعت چوب، سازمان امور مالیاتی و مجلس شورای اسلامی در زمینه تسریع در تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده که پیش بینی های معافیت مالیات بر ارزش افزوده چوب، خمیر کاغذ و کاغذ باطله درآن منظور شده است.

عناوین برگزیده