تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۵۷۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد؛

نمایشگاه‌های تخصصی؛ بستری برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد و توسعه صادرات

نمایشگاه‌های تخصصی؛ بستری برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد و توسعه صادرات
‌می‌متالز - سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد که نمایشگاه‌های تخصصی بستری برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد و توسعه صادرات است.

به گزارش می‌متالز، «صدیف بیک‌زاده» عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج. ا. ایران، در جریان مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، اظهار کرد: در راستای قانون برنامه هفتم توسعه، در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های تولید و صنعت، بستری مناسب برای رشد اقتصادی ایجاد کنیم.

وی افزود: از جمله اهداف اصلی، دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی از طریق افزایش سالانه ۲۳ درصدی صادرات است.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی صنعت خاطرنشان کرد: در این رویداد، بیش از ۳۰۰ واحد داخلی و ۸۲ مشارکت‌کننده خارجی حضور دارند.

وی همچنین از برگزاری همزمان نمایشگاه‌های تخصصی دیگر خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه لیزر و نمایشگاه‌های مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان از امروز تا ۱۶ آبان با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شوند.

بیک‌زاده در ادامه افزود: در مجموع این چهار رویداد، میزبان بیش از ۴۵۰ واحد تولیدی داخلی و نزدیک به ۱۵۰ مشارکت‌کننده خارجی است که با حضور خود می‌توانند موجب تقویت تولید داخلی، توسعه صادرات و ارتقای فناوری در صنایع کشور شوند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد‌ها یادآور شد: در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌کنندگانی حضور دارند که صنعت‌ساز هستند و خطوط تولید سایر صنایع را پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله صنایع برش و لیزر و خطوط تولید صنایع خودروسازی و لوازم خانگی؛ به جرات می‌توان گفت مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه‌ها، نقش مهمی در حمایت از چرخه تولید و صنعت ایفا می‌کنند.

لزوم رشد بهره‌وری در اقتصاد

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد ۸ درصدی در اقتصاد نیازمند افزایش بهره‌وری است، تصریح کرد: دو و نیم درصد از این رشد می‌تواند از طریق بهره‌وری و مابقی از طریق به‌کارگیری عوامل دیگر تولید حاصل شود.

وی تاکید کرد: ما در صنعت نمایشگاهی، با ارائه خدمات نمایشگاهی و ایجاد زمینه بازاریابی برای واحد‌های تولیدی، به آنها کمک می‌کنیم تا تقاضا‌های داخلی و خارجی را به خوبی بشناسند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

بیک‌زاده در ادامه تاکید کرد: با تشویق حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، می‌توان تقاضا برای محصولات آنان را افزایش داد و این موضوع می‌تواند به واحد‌ها برای افزایش ظرفیت خود کمک کند و زمینه ساز رشد بهره‌وری و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و افزایش سالانه ۲۳ درصدی صادرات شود.

توسعه خدمات نمایشگاهی و ایجاد بستر بازاریابی پایدار

وی در خصوص رویکرد جدید شرکت سهامی نمایشگاه‌ها افزود: نمایشگاه‌ها نباید تنها به چهار روز برگزاری محدود شوند. ما از قبل و بعد از نمایشگاه نیز فعالیت‌هایی را با هدف افزایش کیفیت نمایشگاه و ارائه خدمات متنوع‌تر برنامه‌ریزی می‌کنیم. با اقدامات و بررسی‌های دقیق علمی ضمن شناسایی آسیب‌ها، در تلاشیم تا کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها را ارتقا دهیم و زمینه‌ساز حضور گسترده‌تر و هدفمندتر واحد‌های تولیدی در این رویداد‌ها باشیم.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنین گفت: یکی از این برنامه‌های ما ایجاد پایگاه داده‌ای از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه است تا واحد‌های تولیدی بتوانند پس از اتمام نمایشگاه نیز از این داده‌ها برای بازاریابی و شناسایی مشتریان جدید استفاده کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده