تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۳۵۸۸۱
سرویس خبر : انرژی
نماینده شرکت سوکار آذربایجان:

همکاری‌های ایران و آذربایجان در حوزه انرژی تداوم دارد

می متالز - نماینده شرکت سوکار آذربایجان گفت: همکاری‌ در بخش‌های دیگر شامل انرژی و حمل‌ونقل بین ایران و آذربایجان در جریان است
همکاری‌های ایران و آذربایجان در حوزه انرژی تداوم دارد

به گزارش می متالز، رسیم ولیف در حاشیه نخستین روز از بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان در حوزه انرژی و حضور شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) در بسیاری از پروژه‌های نفت و گاز سراسر دنیا، یادآور شد: با حضور در این دوره از نمایشگاه به دنبال معرفی ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور در بخش انرژی و همچنین قابلیت‌های آذربایجان برای میزبانی بیست‌وچهارمین کنگره جهانی نفت هستیم.

وی افزود: حضور در رویدادهای مهمی مانند نمایشگاه حاضر، برای آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای عضو شورای جهانی نفت که با کشورهای مطرحی مانند کانادا، آرژانتین، قزاقستان و امارات متحده عربی برای میزبانی کنگره یادشده رقابت دارد بسیار حائز اهمیت است.

نماینده شرکت سوکار آذربایجان همچنین بر روابط اقتصادی، تاریخی و فرهنگی عمیق با ایران تاکید کرد.

ولیف تصریح کرد: همکاری در بخش‌های دیگر شامل انرژی و حمل‌ونقل بین ایران و آذربایجان نیز در جریان است، از جمله می‌توان به حضور شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو) در کنار شرکت‌های لوک اویل روسیه، شرکت ملی نفت ترکیه و پتروناس مالزی در پروژه میدان گازی شاه‌دنیز (Shah Deniz) اشاره کرد.

این نمایشگاه با حضور نمایندگان ۲۱ کشور و با برپایی ۱۰۴۷ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های داخلی و ۱۰۶ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود.

در نمایشگاه امسال، نفت و صنایع بالادستی در سالن‌ ۸ و ۹، پالایش و صنایع پایین‌دستی در سالن ۴۱، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در سالن ۱۴ و ۱۵، گاز و صنایع میان‌دستی در سالن ۳۸B، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن ۳۱، سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در سالن ۶، صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن ۷ و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و سازندگان ۱۰ گروه کالایی در سالن ۲۷ مستقر هستند.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز شنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

این نمایشگاه، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

عناوین برگزیده