تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۶۰۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف:

تعیین معین اقتصادی برای مناطق یک ظرفیت مهم توسعه ای است

می متالز - مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: تعیین معین اقتصادی توسط استاندار خراسان رضوی یک اقدام و ظرفیت بسیار مهم برای توسعه و رونق اقتصادی مناطق این استان است.
تعیین معین اقتصادی برای مناطق یک ظرفیت مهم توسعه ای است

به گزارش می متالز، مجتمع سنگ آهن سنگان خواف روز دوشنبه به نقل از علی همتی افزود: معین اقتصادی به عنوان بسترساز و همراه فکر و برنامه ریزی اقتصادی منطقه ای باید با فکر و اندیشه مبتنی بر برنامه اقتصادی مسیر سرمایه گذاری و رونق را هموار کند.
وی با ابراز خرسندی از انتخاب مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به عنوان معین اقتصادی شهرستانهای خواف و رشتخوار توسط استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این مجتمع همواره حامی مردم این دو شهرستان خواهد بود و با بازدیدهای مستمر از روند طرحهای منطقه در همراهی با آنها در امور اقتصادی تلاش می کند.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: سرمایه گذاران برای اجرای طرح سرمایه گذاری باید حداقل 60 درصد آورده مالی نقدی در اختیار داشته باشند تا طرح آنان از لحاظ فنی و اقتصادی توجیه داشته باشد و به مراحل اجرایی برسد.
در مدل جدید توسعه اقتصادی خراسان رضوی، این استان به 12 منطقه اقتصادی تقسیم و در هر منطقه یک شرکت تولیدی معین اقتصادی قرار گرفته است و بر این اساس 'مجتمع سنگ آهن سنگان' معین اقتصادی شهرستانهای خواف و رشتخوار تعیین شد.
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد و شهرستان 140 هزار نفری خواف در 267 کیلومتری جنوب شرقی مرکز خراسان رضوی قرار دارند.

عناوین برگزیده