تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۶۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

امروز تعطیلی هر واحد تولیدی به معنی موفقیت دشمن است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روزی که دشمن آمد همه مردم دفاع کردند، امروز هم همین است، تعطیلی واحدی به معنی موفقیت دشمن است، امروز جبهه این است.
امروز تعطیلی هر واحد تولیدی به معنی موفقیت دشمن است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه باید به یک جلسه کاربردی تبدیل شود و یک نتیجه خوب از آن حاصل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جلسه صبح امروز در قصرشیرین نیز گفتم ماهی یک‌بار جلسه‌ای برگزار کنیم که جمع‌بندی یک ماه داشته باشیم، دردودل نکنیم، مسائل کلی و ملی مطرح شود و مشکلات به خصوص در مورد بازگشت ارز بررسی شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال«رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: امسال سال رونق تولید در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی، معدن، صنعت و... است این مسؤولیت برای همه حوزه‌ها است،  تولید بدون نقدینگی معنا ندارد، سرمایه در گردش به تولید مانند آب به مزرعه و خون در رگ است.

رحمانی با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در ترویج خرید کالای ایرانی دارند، تاکید کرد: همه باید امسال رونق تولید را ملکه ذهن خود قرار دهیم و فرهنگ خرید کالای ایرانی را در بین همه اقشار جامعه جا بیندازیم و هر کس در حوزه خود فعال باشد به خصوص تولید کنندگان، وقتی همه متعهد شویم می‌توانیم در این راه حماسه‌ای شکل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال 98 میزان تولید بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود به شرط اینکه انگیزه باشد، هر کس در هر کجا کاری  از دستش بر‌آید لازم است انجام دهد روزی که دشمن آمد همه مردم دفاع کردند، امروز هم همین است، تعطیلی واحدی به معنی موفقیت دشمن است، امروز جبهه این است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مرزهای استان کرمانشاه را در زمان تحریم یک فرصت دانست و افزود: سهم استان کرمانشاه از تامین قطعات ایران خودرو چقدر است؟  صادرات ایران خودرو می‌تواند استان را متحول کند، سهم این استان از ساخت قطعات ایران خودرو صفر است، این قابل قبول نیست.

رحمانی با بیان اینکه امسال فرصت خوبی برای تولید است، گفت: امسال در برنامه تولید یک‌هزار و 200 خودرو داریم، حدود پنج ماه تولید را بالای سه برابر افزایش داده‌ایم و این برنامه به خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شود، لازم است کرمانشاه نیز در این واگذاری‌ها فعال برخورد کند.

این مسؤول با اشاره به سخنان استاندار کرمانشاه در خصوص در خواست‌های مطرح شده به وزیر پیشین که هنوز عملی نشده است، گفت: موارد وعده داده شده گذشته و موارد جدید را حتما پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: 138 طرح بالای 60 درصد در استان کرمانشاه داریم، با جدی گرفتن این طرح‌ها و اولویت‌بندی برای به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها، تا حد زیادی مشکل بیکاری استان حل می‌شود.

رحمانی در خصوص طرح واردات بدون انتقال ارز، گفت: برای این منظور 300 میلیون دلار از دولت مصوبه برای واحدهای دولتی که نیازمند قطعات و...هستند، گرفته‌ایم اما متاسفانه مجلس این مورد را رد کرده که نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس است.

عناوین برگزیده