تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۶۱۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی آخرین وضعیت بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از سیل در گلستان

می متالز - جلسه بررسی آخرین وضعیت بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از سیل گلستان با حضور نمایندگانی از سازمان صنعت و معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، شیلات، دامپزشکی، امور عشایری، ورزش و جوانان و شرکت شهرک‌های صنعتی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.
بررسی آخرین وضعیت بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از سیل در گلستان

به گزارش می متالز، «موسی بی باک» مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده در حال احصاء و شناسایی تعاونی‌ها و طرح‌های روستایی، عشایری و مشاغل خانگی آسیب دیده از سیل هستیم و امیدواریم با طرح‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط، زمینه بازیابی بنگاه‌ها و احیاء اشتغال از دست رفته آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: در راستای کمک به سیل‌زدگان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر ارسال اقلام وکالاهای مورد نیاز، بیش از 200 نفر از سیل‌زدگان منطقه گنبدکاووس جهت بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه 50 میلیون ریالی به بانک توسعه تعاون معرفی شدند و این حمایت همچنان برای سایر شهرهای آسیب‌دیده از سیل ادامه دارد.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت کارگاه‌های صنعتی و صنفی سیل زده، تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط ضمن برآورد اثرات خسارات ناشی از سیل، مراتب به مراجع تصمیم‌گیر منعکس خواهد شد.

بی‌باک خاطرنشان کرد: کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که به جهت سیل شغل خود را به صورت موقت از دست دادند، می‌توانند با معرفی کارفرما به ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهت استفاده از مقرری بیمه بیکاری مراجعه کنند.

وی بیان کرد: حضور همه جانبه مسئولان و نیروهای امدادی و مردم فداکار در مناطق سیل زده باعث دلگرمی مردم آسیب دیده شده و تا نتیجه نهایی در کنار آنان خواهیم بود.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گزارش آخرین وضعیت شهرها و روستاهای سیل‌زده و جامعه هدف خود را ارائه کردند.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده