به گزارش میمتالز، «احمد نعمتبخش» اعلام کرد: ما پیش از این در جلساتی که با مسوولان ذیربط داشتیم، نظراتمان را به عنوان انجمن در خصوص واگذاری شرکتهای خودروساز اعلام کردهایم و در آنجا گفتهایم که در سند خودرویی که تهیه شده و در شرایط فعلی، هم مصرفکننده و هم تولیدکننده ناراضی است و به همین دلیل بدهیهای خودروسازان به قطعهسازان افزایش یافته، دلایل آن را هم مطرح کردهایم، در این مورد تاکیدمان بر این بوده که باید خصوصیسازی واقعی صورت بگیرد.
او ادامه داد: همچنین این موضوع را اعلام کردهایم؛ برای آن که شرکتها آسیب نبینند، دولت پیش از واگذاری خودروسازها، باید یک برنامه نظارتی جامع را برای خریداران بلوکهای مدیریتی سهام خودروسازان طراحی کند تا به این ترتیب مالکان جدید متعهد شوند کیفیت و تنوع محصول خود را بالا ببرند. البته شرکتهای ایران خودرو و سایپا علاوه بر همه پتانسیلهایشان، زمینهای ارزشمندی دارند که میتوانند از این طریق منفعت آنی کسب کنند.
نعمتبخش با تاکید بر اینکه فقط مدیران دولتی زیر بار قیمتگذاری دستوری میروند، تاکیدکرد: اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند، مدیران آنها دیگر زیر بار قیمتگذاری دستوری نمیروند.
او توضیح داد: چنانکه در ماههای گذشته شورای رقابت برای مونتاژیها قیمت دستوری تعیین کرد ولی هیچ کدام به این قیمتهای دستوری عمل نکردند، چراکه باعث ضرر آنها میشد، برای همین شورای رقابت از این تصمیم عقبنشینی کرد. از این رو ما به عنوان انجمن خودروسازان از خصوصیسازی واقعی استقبال میکنیم.