تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۳۶۶۰۹
سرویس خبر : محیط زیست

نگاه سنتی به موضوع محیط زیست تغییر کرده است

می متالز - مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: خوشبختانه نگاه سنتی به موضوع محیط زیست تغییر کرده و امیدوارم با تدبیر و نگاه ویژه تر شهرداران مناطق به موضوعات محیط زیستی، شاخص زیست پذیری شهر افزایش یابد.
نگاه سنتی به موضوع محیط زیست تغییر کرده است

به گزارش می متالز، در نشست مشترک مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه 10 بر لزوم عملیاتی شدن موضوعات محیط زیستی در فعالیت و اقدامات مجموعه های مختلف تاکید شد.

صدرالدین علی پور خاطر نشان ساخت: محیط زیست باید در کل بدنه شهرداری تهران عملیاتی شود همچنان که شهردار تهران در برنامه خود به مسائل محیط زیستی تاکید داشته و در اولویت برنامه ها قرار داده است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه نگاه سنتی به موضوع محیط زیست تغییر کرده و امیدوارم با تدبیر و نگاه ویژه تر شهرداران مناطق به موضوعات محیط زیستی، شاخص زیست پذیری شهر افزایش یابد.

علی پور با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست با آماده نمودن زیرساختهای لازم در حوزه محیط زیست مانند تعلق 66 پست محیط زیستی، افزایش بودجه محیط زیستی و تفویض آن به مناطق و تعامل دوسویه، زمان عملیاتی شدن موضوعات محیط زیستی در کل بدنه شهرداری است، گفت: باید راهبرد موضوعات استراتژیک بر مبنای محیط زیست باشد و موضوعاتی از قبیل تفکیک پسماند، آبیاری فضای سبز، توسعه انرژیهای تجدید پذیر، اصلاح الگوی مصرف، اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، پیوست محیط زیستی پروژه ها و خیلی از موارد دیگر با نگاه ویژه تر مدیران وشهرداران مناطق اجرایی شود. 

در ادامه حسین بحیرایی شهردار منطقه 10 بر اهمیت دادن به موضوعات محیط زیستی در تمامی معاونتهای زیر مجموعه خود تاکید نمود و آمادگی این منطقه را برای هر گونه همکاری در زمینه موضوعات محیط زیستی در سطح منطقه 10 خاطر نشان کرد.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان بهترین گزینه برای انتقال مفاهیم و نکات محیط زیستی هستند که باید روی این قشر جامعه سرمایه گذاری نمود و بر این اساس مقرر شد با حمایت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار اجرای طرح پایلوت موضوعات آموزشی به دانش آموزان مدارس منطقه 10 اجرایی شود.

عناوین برگزیده