به گزارش میمتالز، «محمدرضا سعیدی» گفت: هیچ خانهای در ایران نیست که محصولی از شستا در آن وجود نداشته باشد. ۶۵ هزار نیروی انسانی در شستا مشغول به کار هستند که شبکه بزرگی محسوب میشود.
وی افزود: ۱۶۴۱ محصول توسط شستا تولید میشود؛ به جز چند استان در تمامی استانهای ایران حضور توسعهای داشتهایم و کارآفرینی داریم؛ اشتغال یعنی امنیت و کیفیت زندگی و افزایش کارایی جامعه.
مدیرعامل شستا بیان کرد: توانمندسازی و کارآمدسازی بسیاری از استانها در ایران توسط شستا صورت میگیرد و محصولات تولیدی شستا در همه بخشهای ایران وجود دارد.
سعیدی اظهار داشت: سه میلیارد دلار صادرات توسط شستا صورت میگیرد؛ ۱۵ درصد فروش متعلق به صادرات محصولات با وجود تحریمهاست؛ محصولات شستا در۶۰ کشور دنیا است.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی (شستا) تصریح کرد: متاسفانه با این همه تولید و خدمت، حضور شستا در فضای مجازی قدرتمندانه نیست؛ متاسفانه همراهی و همکاری لازم بین هلدینگها و شرکت در ارتباط مشترک با رسانهها وجود ندارد و هر هلدینگ ساز خود را میزند.
محمدرضا سعیدی افزود: بیاعتمادی مخاطب به شستا در فضای مجازی و رسانهها موج میزند در حالی که اینها ظلم به شستا و این میراث بزرگ است. باید بازی فیکنیوزها را تغییر دهیم؛ به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که یک فیکنیوز خبری را علیه یکی از شرکتهای شستا منتشر میکند ولی با یک شرکت دیگر شستا قرارداد رسانهای دارد.
مدیرعامل شستا خاطرنشان کرد: بازسازی برند سازمانی، همجهتی و هممسالهگی و فهم مشترک از مسالهها، طراحی پارادایم جدید در ارتباطات و رسانه، استفاده از فناوریهای جدید در شستا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ متاسفانه شرکتهای زیرمجموعه برخی هلدینگها با یکدیگر ارتباط و همراهی لازم را ندارند.
سعیدی در پایان گفت: شستا یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است که باید از آن برای توسعه بیشتر حمایت کرد تا به ایران خدمت کند.
«علی احمدنیا» مدیرکل اطلاعرسانی دولت در اختتامیه گردهمایی آموزشی مدیران روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی شرکتهای تابعه شستا گفت: اکنون بحث ناترازی بسیار زیاد است، ناترازی در رسانه و فضای مجازی هم وجود دارد. ۹۰ درصد اطلاعات در فضای مجازی تولید میشود که باید این درصد مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: نداشتن پیوست رسانهای به شرکتها و در سطح کلان به دولتها لطمه میزند. مدیران عامل شرکتها باید روابط عمومی را جدی بگیرند و اگر روابط عمومی را پوستر چسبان و ... ببینند نباید در شرایط بحرانی از آنها انتظار انجام کاری داشته باشند.
احمدنیا تاکید کرد: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل شستا میخواهم علاوه بر توجه به تخصص برای مدیران عامل، موضوع سواد رسانهای آنها را هم در نظر بگیرند.
مدیرکل اطلاعرسانی دولت اظهار داشت: استفاده از اینفوگرافی، موشنگرافی و ادبیات رسانه در فضای مجازی باید در شرکتها جدی گرفته شود.
احمدنیا بیان کرد: دو موضوع اطلاعرسانی استانی و هوش مصنوعی بسیار مورد توجه ما قرار دارد و خواسته من از شستا این است که از ظرفیتهای استانی شستا در اطلاعرسانی گام به گام استفاده شود.
«علی احمدنیا» مدیرکل اطلاعرسانی دولت در پایان خاطرنشان کرد: باید در شستا کاری کرد که مدیران شجاعت تصمیمگیریهای درست را داشته باشند. حتما بحث امیدآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد و این مسوولیت سنگین روابطعمومیهاست.
«محمد گلزاری» دبیر شورای اطلاعرسانی دولت در اختتامیه گردهمایی آموزشی مدیران روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی شرکتهای تابعه شستا گفت: هیچ سیاستی در کشور بدون اقناع افکار عمومی موفق نخواهد بود؛ باید مسیر اعتمادسازی را بهبود دهیم. روابطعمومیها باید در مرکز تصمیمگیریهای سازمانها باشند.
گلزاری افزود: مدیران باید روابطعمومیها را در روند اداره سازمانها وارد کنند، چون روابط عمومی هرچند ایجادکننده رویداد نیست، اما راوی آن است و مدیران باید آن را امری علمی، تخصصی و راهبردی بدانند.
دبیر شورای اطلاعرسانی دولت تاکید کرد: شستا یکی از پیشرانهای مهم پیشرفت در کشور است و باید با دوری از اخبار دمدستی، خدمات و دستاوردهای این مجموعه بزرگ را به درستی به مردم انتقال دهد.
«مصطفی سالاری» رییس سازمان تامین اجتماعی در اختتامیه گردهمایی آموزشی مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه شستا گفت: دلیل اصلی تاسیس شستا برای آن بود که بتواند سرمایهگذاری لازم را انجام دهد تا در آینده با درآمدهای آن بتوانیم حقوق بازنشستگان را تامین کنیم؛ بانک رفاه کارگران هم با هدف حمایت از بازنشستگان به منظور پرداختها تاسیس شد.
سالاری افزود: متاسفانه با شرایط و قوانینی که مصوب شده سن بازنشستگی پایین آمده بود و حتی برخی افراد با سن ۳۸ سال بازنشسته میشدند و تا پایان عمرشان حقوق بازنشستگی میگیرند.
رییس سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: روابطعمومیها نقش و جایگاه مهمی داشته و دارند و ویترین هر سازمانی را تشکیل میدهند؛ معرفی درست سازمان فقط از طریق روابطعمومیها امکانپذیر است.
سالاری اظهار داشت: اموال شستا برای میلیونها کارگر و بازنشسته و ذینفعان سهامدار است که نیمی از جمعیت ایران را شامل میشود؛ باید مراقب این اموال بود و شستا را به خوبی به جامعه معرفی کرد.
وی گفت: درباره مسوولیت اجتماعی خیلی اختلاف نظر در جامعه وجود دارد؛ عدهای معتقد بودند صندوقی تاسیس شود و همه اعتبار شرکتها درباره مسوولیت اجتماعی را به آن صندوق بریزیم که مخالفت شد؛ باید اعتبار مسوولیت اجتماعی شرکتها فقط در منطقه هزینه شود.
سالاری در پایان تاکید کرد: رئیسجمهور بر هزینه کرد بودجه مسوولیت اجتماعی در مدرسهسازی و آموزش تاکید دارند و وزیر کار نیز بر آموزش فنی و حرفهای و مهارتآموزی تاکید دارند که همگی در یک راستاست.