تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۶۷۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخشنامه جدید بیمه مرکزی در حمایت از خسارت‌دیدگان

بخشنامه جدید بیمه مرکزی در حمایت از خسارت‌دیدگان
‌می‌متالز - شرکت‌های بیمه در چارچوب آئین‌نامه شماره ۷۱ شورای عالی بیمه در راستای اولویت‌بخشی به پرداخت دقیق و به موقع خسارات زیان‌دیدگان از هزینه‌های غیرضروری و اجتناب‌پذیر به‌طور جدی خودداری کنند.

به گزارش می‌متالز، بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای که از سوی این نهاد ناظر ابلاغ شد، اعلام کرد: بررسی و پرداخت خسارت باید اولویت شرکت‌های بیمه باشد.

در بخشنامه نهاد ناظر خطاب به شرکت‌های بیمه مستقیم آمده است: حسب گزارشات دریافتی، بعضاً مشاهده می‌شود برخی از شرکت‌های بیمه با وجود مشکل کمبود نقدینگی و همچنین حجم قابل توجهی از خسارات معوق و پرداخت نشده، نسبت به انجام برخی هزینه‌های غیرضروری نظیر: اختصاص هزینه‌های قابل توجه به پویش‌های تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوران متعدد و نظایر آن و یا سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و تجهیز ساختمان‌های اداری، پرداخت وام و اعطای پاداش، مبادرت می‌کنند.

در همین راستا به منظور اجتناب از هرگونه اختلال در «فرآیند بررسی و پرداخت خسارت در چارچوب آئین‌نامه شماره ۷۱ به‌ویژه پرداخت خسارت ناشی از بیمه اجباری شخص ثالث در چارچوب آئین‌نامه اجرایی ماده (۳۰) قانون مربوط» که قطعاً بی‌اعتمادی عمومی نسبت به صنعت بیمه را در پی خواهد داشت، مادام که خسارات زیان‌دیدگان پرداخت نشده از انجام هزینه‌های مورد اشاره، جداً خودداری شود.

گفتنی است این بخشنامه بر اساس مواد (۱) و (۶۰) قانون تأسیس بیمه مرکزی ج. ا. ایران و بیمه‌گری و ضرورت و فوریت رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت خسارت پس از دریافت مدارک مربوط، ظرف مهلت مقرر در ماده (۲۲) آئین‌نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آن‌ها صادر شده است.

شایان ذکر است که آئین‌نامه شماره ۷۱ با رویکرد لزوم تبعیت مؤسسات بیمه و ارکان آن از ضوابط ابلاغی بیمه مرکزی ج. ا. ایران در اجرای ماده (۷۶) قانون یادشده و ماده (۵۹) اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه منطبق با آئین‌نامه حاکمیت شرکتی تدوین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین