تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۳۷۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خرداد در قطب معدنی کشور برگزار می‌شود

کرمان میزبان ۲ رویداد معدنی

می متالز - پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته، همزمان ۲۶ تا ۲۹ خرداد در کرمان برگزار می‌شود.
کرمان میزبان ۲ رویداد معدنی

به گزارش می متالز، این نمایشگاه بین‌المللی، فرصتی است برای صاحبان معدن، صنایع معدنی، شرکت‌های فعال در زمینه فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته، تا ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای معدنی و صنایع معدنی، قراردادهایی را امضا و سعی در جذب سرمایه‌گذاری یا ایجاد زمینه روابط تجاری با صاحبان صنایع معدنی و سازندگان تجهیزات معدنی و صنایع وابسته کنند.
این نمایشگاه به همت شرکت رستاک‌پاد ویژن برگزار شده و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی کرمان در آن حضور جدی خواهند داشت.

 

حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی

محمود بندرچی، فعال نمایشگاهی و مدیرعامل شرکت رستاک‌پاد ویژن هدف برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته را وجود شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در استان کرمان دانست و گفت: کرمان از دیرباز و در نگاه همه، قلب معادن ایران به شمار می‌رود و در گفتاری دیگر به بهشت معادن ایران معروف است.
وی افزود: این نمایشگاه که ۲ دوره از ۷ دوره نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته آن در استان زنجان برگزار شده، از دوره سوم و همزمان با پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی از سوی شرکت پادویژن در کرمان برگزار شد.
وی ادامه داد: این ۲ نمایشگاه در فضای بزرگی به مساحت ۳ سالن و فضای باز به وسعت ۱۰ هزار متر مربع با حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، ژاپن، هلند، هند، جمهوری چک و انگلستان ۲۶ تا ۲۹ خرداد امسال ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان برگزار می‌شوند.
بندرچی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های متعدد و متنوعی در چند روز برگزاری نمایشگاه‌های معدنی کرمان در نظر گرفته شده‌اند، گفت: شرکتی استرالیایی به نام سیگنال دلتا پارس در حاشیه این نمایشگاه به معرفی و عرضه نرم‌افزار ماکرو ماین در حوزه اکتشاف و در قالب یک کارگاه آموزشی خواهد پرداخت که در آن راه‌حل‌های آسان و کاربردی اکتشاف و استخراج معادن را ارائه می‌دهد. این دوره آموزشی از سوی استادان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت رستاک‌پاد ویژن در ادامه، به برگزاری یک گردهمایی بزرگ معدنی در حاشیه این نمایشگاه، اشاره و تصریح کرد: نمی‌توان در بخش معدن و صنایع معدنی فعال بود و نگاه و توجهی به ظرفیت‌های موجود استان کرمان نداشت.
وی افزود: در این نمایشگاه از معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیرعامل شرکت ملی مس و همچنین مدیران شرکت‌های معدنی گل‌گهر، گوهرزمین و میدکو، اعضای هیات مدیره خانه معدن ایران، رئیس نظام مهندسی معدن ایران و مهدی کرباسیان رئیس پیشین هیات عامل ایمیدرو دعوت کرده‌ایم.
وی همچنین از برگزاری یک پنل با موضوع برون‌رفت از شرایط تحریم‌ با همکاری شرکت ملی مس خبر داد.

 


۲ شاخصه رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن

در همین زمینه، فعالان و دست‌اندرکاران این نمایشگاه با آماده کردن زمینه مناسب درصدد جذب و مشارکت حداکثری شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی هستند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی ایران، گفت: رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن ۲ شاخصه مهمی است که هر کالا باید داشته باشد.
برپایی نمایشگاه بین‌المللی که در موضوعی خاص هدفی تعریف کرده است و بر اساس آن چشم‌اندازی درازمدت برای گروه هدف خود مشخص کرده، می‌تواند برای مخاطبان و برگزارکنندگان مفید باشد.
عبدالعزیز هدایت، رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات صنعتی ایران با اشاره به این موضوع که از تولیدکننده‌های فولادی حمایت می‌شود، بیان کرد: رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن ۲ شاخصه مهم هستند که هر کالای صنعتی باید داشته باشند.
وی با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی گفت: قانون حداکثری استفاده از خدمات تولیدی کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرده است با شرکت‌ها و تشکل‌ها به مذاکره بنشیند و توانمندی‌های خود را اعلام کند.
وی افزود: از طرفی دولت تصویب کرده که شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی که حتی یک سهم از دولت دارند یا شرکت‌های خصوصی که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنند، حق خرید کالاهای مشابه یا حتی خدمات مشابه خارجی که در داخل تولید و عرضه می‌شوند را ندارند.

 

بهترین‌ها باید رشد کنند

حسن جبلی، معاون پیشین فولاد مبارکه اظهار کرد: بهترین‌ها باید رشد کنند.
 اگر شرکتی داخلی بتواند فولادی تولید کند که مشابه آن به کشور وارد می‌شود، پس از اعلام به سازمان مربوط و تایید کالا، به گمرک اعلام می‌شود که نسبت به واردات آن اقدامات خاصی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به پیشینه فعالیت خود در شرکت نفت، گفت: ۵۱ شرکت زیرمجموعه شرکت نفت ایران بودند که نیازمندی‌های این شرکت‌ها تجمیع می‌شد و به شرکت کالای نفت تهران یا لندن می‌رفت یعنی تمام درخواست‌های هر پالایشگاه یا پتروشیمی به یک مرکز واحد فرستاده می‌شد. البته با تحولاتی که پیش آمد میزان نوع سفارش‌ها متفاوت شد؛ این در حالی است که خرید یکجا مزایای بسیاری داشت.
جبلی در ادامه افزود: در زمینه فولاد از ابتدا ثبت سفارش به شکل منسجم وجود نداشت و میزان و نوع کالاها پراکنده بود. ما امیدواریم با تحولاتی که رخ داده است، در انسجام و متشکل کردن درخواست‌ها و حل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه موفق باشیم.
عضو انجمن فولاد ایران در ادامه درباره برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی معدنی در کشور گفت: نمایشگاه‌ها، محلی برای تضارب آرا بین تولیدکنندگان و صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌ها هستند تا در یک فضا جمع شوند و علاوه بر آشنایی با آخرین دستاوردها، از توانمندی‌ها و نحوه فعالیت‌های رقیبان و صاحبان صنعت فولاد نیز آگاه شوند.
وی با اشاره به اهمیت نتایج نمایشگاه‌ها گفت: برنامه‌های جانبی و کارگاه‌های آموزشی از اهمیت بسیاری در فولاد، صنایع فولادی، صنایع زیرساختی و ماشین‌آلات برخوردارند.

عناوین برگزیده