به گزارش می متالز، براساس توافقهای بهعملآمده، خودروسازان مجاز هستند ۳۰درصد از تولید خود را به فروش فوری محصولها اختصاص دهند تا عرضه در بازار افزایش یافته و حباب قیمتی کاهش پیدا کند. با این حال نهتنها این فروشها دردی از بازار دوا نکرده، بلکه در نهایت هفته گذشته مقصر گرانی خودرو، سایتهای آگهیدهنده درباره قیمت، معرفی شدند.
هرچند این تصمیم خرید و فروشهای کاذب خودرو را تا حدودی کاهش و روند افزایش نجومی قیمتها را در بازار چند روز متوقف کرد، اما هنوز دردی از بازار دوا نشده و همچنان با اختلاف بالا بین قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی مواجه هستیم. در این شرایط مصرفکننده اصلی ناتوان از خرید فقط نظارهگر بازار و فروشهای روزانه خودروسازان است.
اما فارغ از این موضوعها، دور جدید فروش فوری تعدادی از محصولهای ایران خودرو و سایپا از اواخر فروردین امسال آغاز شده و بنا به روایت آنها، سهمیه هر روز تعیین و فروشها انجام میشود. این در حالی است که وقتی مشتریان برای ثبت نام وارد سایت میشوند، از همان ثانیههای نخست و با چند بار کلیک، با اخطار سایت مبنی بر «اتمام ظرفیت فروش» روبهرو شده و حتی نمیتوانند اطلاعات خود را تکمیل کنند.در این بین، سایت سایپا گزینه اتمام فروش را برای مراجعهکننده به نمایش میگذارد، اما سایت ایران خودرو کلا گزینه «هیچ برنامه فروشی برای این محصول وجود ندارد» را نشان میدهد. که همین موضوع خریدار را با این ابهام روبهرو میکند که آیا اصلا فروشی در کار بوده است؟
در همین رابطه بخوانید: