به گزارش می متالز، امیر هامونی با اظهار امیدواری برای ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه در آینده نزدیک گفت: بازار سرمایه قادر است بسیاری از مشکلات اقتصادی رسانهها را از طریق ابزارهای در اختیار حل کند. به طور مثال در گام نخست ساختار مالی شرکتهایی که وارد بازار سهام میشوند،اصلاح میشود. ضمن اینکه رسانهها اگر وارد بازار سرمایه شوند، بزرگتر میشوند.
وی در پاسخ به پرسش عرضه سهام رسانهها در بازار سهام در شرایطی که با بحرانهای مالی مواجهاند چه منافعی دارد، گفت: به طور کلی عرضه اولیه سهام خاصیتهایی دارد که برای صنعت رسانه هم قابل تعمیم است. به طور مثال، علاوه بر رژیم مالی جدیدی که برای شرکتهای تازهوارد در بورس و فرابورس لحاظ میشود ، فواید بلندمدتی هم شامل این شرکتها میشود. مثلا رسانههایی که بعضا دولتی و سیاسی اداره میشوند از زمانی که وارد بازار سرمایه شوند باید برخی استراتژیها برای توسعه و رشد سودآوری طراحی کنند که همین موضوع منجر به شکوفایی آنها میشود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ورود رسانهها به بورس قطعا در اصلاح ساختار آنها نقش اساسی ایفا خواهد کرد،افزود: به گفته مدیران، شرکتهایی که خارج از بازار سهام بودهاند به ویژه شرکتهایی که در بخش عمومی یا دولتی فعالیت میکردند تا قبل از حضور در بازار سهام نمیدانستند به معنای واقعی کلمه، استراتژی چیست.
مشروح خبر را اینجا بخوانید.