
به گزارش میمتالز، با این حال، واقعیت این است که فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت جهانی در جمع فولادسازان بزرگ دنیا قرار دارد و محصولات آن در بازارهای جهانی شناخته شده است. توسعه کمی و کیفی فولاد مبارکه نیازمند تقویت حضور در بازارهای جهانی است، در حالی که تأمین نیاز داخلی همچنان یک اولویت مهم به شمار میرود. در سالهای گذشته، تلاشهای ما بر این بوده که با عرضههای مرتب در بورس کالا، نیاز زنجیره فولاد، به ویژه در بخش پاییندست را تأمین کنیم و در این زمینه موفق بودهایم.
نگاه آینده ما به سمت صادرات است و توسعه بازارها جزو اهداف کلیدی ما محسوب میشود. خوشبختانه، محصولات فولاد مبارکه به بیش از ۵۰ کشور صادر شده و رضایتمندی خوبی از آنها حاصل شده است. ما بر این باوریم که با تولید محصولات کیفی و ویژه، میتوانیم سهم خود را در بازارهای جهانی تقویت کنیم.
آگاهی داریم که بخشی از محصولاتی که در حال حاضر تولید میکنیم، در آینده نزدیک توسط سایر شرکتهای فولادی نیز تولید خواهد شد. این امر زمینه را برای صادرات محصولات ما به بازارهای جهانی فراهم میکند. امیدواریم با همکاری و تعامل بین فولاد مبارکه و وزارت صمت، زمینه برای صادرات بیشتر فراهم شود.
نکتهای که برای ما اهمیت دارد، شفافیت در فروش محصولات صادراتی فولاد مبارکه است. از ابتدای سال ۱۴۰۴، با دستورالعمل مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، محصولات صادراتی فولاد مبارکه در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه میشود که به عنوان یک نقطه عطف مهم تلقی میشود. امیدواریم سهم فروش محصولات صادراتی فولاد مبارکه در بورس کالا روز به روز افزایش یابد.
در هفته جاری هیات آفریقایی از فولاد مبارکه بازدید میکند، پتانسیلهای صادرات به بازار آفریقا مورد بررسی قرار گرفت.
مطالعات همکاران ما نشان میدهد که کشورهای آفریقایی میتواند سهم قابل توجهی از بازار ورق گرم، سرد، گالوانیزه و رنگی ما را به خود اختصاص دهد. سال گذشته نیز نشستی مشترک برگزار شد که بخشی از محصولات فولاد مبارکه به این بازارها ارسال شد. امیدواریم این بازدید و نشست، زمینهساز حضور جدیتر فولاد مبارکه در بازار آفریقا باشد.