تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۳:۵۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۳۸۳۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه جدید مالیاتی وزارت اقتصاد

می متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح مالیات از عایدی از سرمایه جزئی از کار گسترده ای است که در دست اجرا داریم.
برنامه جدید مالیاتی وزارت اقتصاد

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند در حاشیه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: البته این کار باید به گونه ای انجام شود که انگیزه منفی ایجاد نکند. وی گفت: یک سری فعالیت‌های اختلالزا داریم که به واسطه آن جاذبه‌هایی ایجاد می‌شود و منابع به سمت آن می‌رود. به گفته دژپسند باید با وضع مالیات مانع از ایجاد اختلال در فعالیت‌های اقتصادی شد. وی گفت: در آینده نزدیک این پیشنهاد از طرف وزارت اقتصاد ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در میان خبرنگاران گفت: برنامه‌ریزی برای تدوین آیین نامه اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از جمله دستور کار امشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود. به گفته محمدرضا پورابراهیمی براساس قانون باید آیین نامه این ستاد ظرف دو ماه تدوین می‌شد و هم اکنون هشت ماه از این مصوبه گذشته است.

گروهی متشکل از نمایندگان اتاق ها، قوه قضاییه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و مجلس به عنوان کارگروه تفویض شده متن پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را تا 11 خرداد نهایی و ارائه می‌کنند. پورابراهیمی با بیان اینکه مؤلفه های حوزه کسب و کار در دو سال اخیر تغییر کرده است تصریح کرد: پیش از این مسئله تأمین مالی، دسترسی به منابع مالی و حوزه های مالیاتی و بیمه ای عمده ترین مشکلات این حوزه بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد: هم اکنون دغدغه اول در حوزه کسب و کار، بی ثباتی در قوانین و مقررات است. به گفته وی در سال 97 سی و هفت بخشنامه مرتبط با حوزه مقررات ارزی صادر شده که برخی از آنها با یکدیگر کاملاً​ متناقض هستند. پورابراهیمی تصریح کرد: تکثیر این بخشنامه‌ها موجب بی‌ثباتی در حوزه کسب و کار است.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!