تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۸۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد:

اجرای ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای زنجیره فولاد و مس در استان کرمان

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تولید فولاد استان کرمان و معرفی این استان بعنوان بهشت معادن ایران بیان کرد: زنجیره فولاد و مس با سرمایه گذاری کلانی در استان کرمان در حال تکمیل است و بیش از 30 هزار میلیارد تومان طرح های توسعه ای این حوزه است.
اجرای ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای زنجیره فولاد و مس در استان کرمان

امین غفاری نژاد، دیروز دوم خردادماه در پنل‌های تخصصی پیشران توسعه استان کرمان در محل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از سیاست ها و رویکردهای توسعه در حوزه صنعت نگاه ویژه به صنایع کوچک و متوسط است زیرا بیش از 93 درصد از صنایع کشور صنایع کوچک هستند.

وی افزود: بهتر است صنایع کوچک و متوسط به عنوان پیشران توسعه استان پررنگ دیده شود و می توانیم در این راستا موارد زیادی را در این زمینه در نظر بگیریم.

غفاری نژاد با بیان اینکه هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی بم قطب تولید خودری کشور بوده و باید به عنوان پیشران توسعه استان در نظر گرفته شود ادامه داد: سال گذشته بیش از 100 هزار خودرو در این منطقه تولید شده و قطعا توجه به این بنگاه ها می تواند موجب توسعه شهرستان بم و استان کرمان شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید فولاد استان کرمان و معرفی این استان بعنوان بهشت معادن ایران بیان کرد: زنجیره فولاد و مس با سرمایه گذاری کلانی در استان کرمان در حال تکمیل است و بیش از 30 هزار میلیارد تومان طرح های توسعه‌ای این حوزه است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پیش بینی استان این است که بتواند به تولید 10 میلیون تن شمش برسد و این 30 هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور بی نظیر است و ایجاد این صنایع بزرگ، موجب رشد و توسعه استان از ابعاد مختلف می شود و یک بُعد شرکت هایی هستد که باید به این صنایع خدمات داده و مایحتاج آنها را تامین کنند.

غفاری نژاد با بیان اینکه صنایع پایین دستی فولاد نیز باید در استان دیده شود، افزود: در حوزه تولید مس نزدیک به 200 هزار تن کاتد و حدود 80 هزار تن مصنوعات مسی تولید می شود که باید صنایع پایین دستی مس نیز به عنوان قطب تولیدی مس و زنجیره این محصول را در قالب یک محور در نظر بگیریم.

عناوین برگزیده