تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۳۹۸۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

شرکت فولاد انگلیس منحل شد

می متالز - دادگاه عالی انگلیس روز چهارشنبه با صدور حکمی دومین شرکت تولید فولاد انگلیس موسوم به 'بریتیش استیل' را به دلیل مشکلات مالی منحل کرد.
شرکت فولاد انگلیس منحل شد

به گزارش می متالز، این شرکت پیش‌تر یک‌صد میلیون پوند از دولت انگلیس وام درخواست کرده بود تا کمبود کمک ‌هزینه موسوم به طرح آلایندگی دی‌اکسید کربن اتحادیه اروپا را که از ماه گذشته قطع ‌شده است، جبران کند؛ اما موفق نشد.
گزارش‌ها حاکی است که دولت انگلیس ضمانت بیشتری را از بریتیش استیل مطالبه کرده بود که این شرکت توان ارائه آن را نداشته است.
اتحادیه اروپا سالانه 2 میلیارد پوند اعتبار برای آلایندگی‌های صنعتی شرکت‌های انگلیسی در نظر می‌گرفت که پنج درصد از آن به فولاد انگلیس تعلق داشت. بااین‌حال گفته می‌شود که فولاد انگلیس تمام اعتبار سال گذشته خود را مصرف کرده و اینک توان پرداخت عوارض جاری را ندارد.
حزب کارگر پیش‌تر خواستار ملی شدن شرکت فولاد و حمایت مالی دولت شده بود. بااین‌ وجود،'گِرگ کلارک' وزیر بازرگانی انگلیس اعلام کرد که دولت تمام تلاش خود را در چارچوب قانون صورت داده تا راه‌حلی را برای نجات این شرکت پیدا کند.
شرکت فولاد انگلیس با تولید سالانه 2.8 میلیون تن فولاد بزرگ‌ترین تأمین‌کننده فولاد برای شبکه ریلی انگلیس و فرانسه به شمار می‌رود. این شرکت 5 هزار نیروی کار دارد و 20 هزار تن دیگر به فعالیت این شرکت وابسته هستند.
تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد؛ تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ورشکست شده‌اند، شرکت‌های خودروسازی به فکر خروج از انگلیس افتاده و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند.
بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود، دولت این کشور تلاش می‌کند تا پیش از خروج از اتحادیه اروپا درباره نحوه همکاری‌های دو طرف در آینده به توافق برسد.
پارلمان انگلیس تاکنون سه بار طرح دولت درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کرده و شورای اروپا 6 ماه به انگلیس فرصت داده تا این طرح را به تصویب پارلمان برساند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده